כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"זה חייב להיפסק"

השגריר ניידס: "ארה"ב לא תעמוד מהצד ותצפה באלימות המתנחלים"

שגריר ארה"ב בישראל התייחס למהומות שאירעו אמש מצד מתיישבים בכפר תורמוס עיא הסמוך לעלי וגינה אותן בחריפות. "אנחנו לא מקבלים את מה שקרה בימים האחרונים בכפרים הפלסטיניים, זה חייב להיפסק", אמר

השגריר ניידס: "ארה"ב לא תעמוד מהצד ותצפה באלימות המתנחלים"
טום ניידס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, התייחס הערב (חמישי) למהומות שאירעו אמש מצד מתיישבים בכפר תורמוס עיא הסמוך לעלי, ואמר: "אנחנו לא מקבלים את מה שקרה בימים האחרונים בכפרים הפלסטיניים, ארה"ב לא תעמוד מהצד ותצפה באלימות מתנחלים".

ניידס הוסיף באירוע של יוזמות ז'נבה: "ארצות הברית מעודדת את ממשלת ישראל להורות לגופי הביטחון לעשות הכל כדי למנוע אירועים כאלה ולנקוט את כל הצעדים הדרושים למנוע אותם. זה חייב להיפסק".

כזכור, אמש הגיעו מאות יהודים לכפר הפלסטיני תורמוס עיא שמצפון לרמאללה והציתו בתים, כלי רכב ושדות.

המהומות החלו בסיום הלווייתו של נחמן-שמואל מורדוף, שנרצח אתמול בפיגוע ליד עלי. כוחות רבים של צה"ל, משטרה ומשמר הגבול הוזעקו למקום. גורם ביטחוני העריך כי מכלל ההצתות, נגרם נזק ל-15 בתים ו-20 כלי רכב. לא היו נפגעים פלסטינים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים ומסר: "יש ימים שבהם צריך לומר את המובן מאליו - מדינת ישראל היא מדינת חוק. אזרחי ישראל כולם מחויבים לכבד את החוק. אנחנו לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון. אני נותן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון בפעולתם להשליט את החוק והסדר. אנחנו לא נקבל שום קריאת תיגר נגד המשטרה ונגד כוחות הביטחון במקומות הללו ובכל מקום שהוא. אנחנו מדינת חוק". 

 

 

תומאס ניידס ארה"ב מתיישבים יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד