י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בתום פגישה עם ראשי העדה

העבודות בגולן יופסקו במהלך חג הקורבן - ויימשכו לאחריו

ההחלטה התקבלה בתום פגישה של השר לביטחון לאומי עם ראשי העדה הדרוזית | בן גביר: "לא ניכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים"

העבודות בגולן יופסקו במהלך חג הקורבן - ויימשכו לאחריו
מחאות הדרוזים צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

השר איתמר בן גביר, שנועד היום (חמישי) עם ראשי העדה הדרוזית, הודיע כי העבודות להקמת הטורבינות לייצור אנרגיה בגולן יימשכו עד ערב חג הקורבן שיחול בשבוע הבא ויימשכו מיד לאחריו.

"המשילות חשובה לכולנו, הפרויקט יימשך ומדינת ישראל לא תיכנע בפני מי שזרק בקבוקי תבערה ואבנים וגם השייח מתנגד לזה בצורה חד משמעית", אמר השר לביטחון לאומי בסיום הביקור בג'וליס, בתום פגישה עם השייח מוואפק טריף. "השייח הסביר לי על קדושת החג שיחלו בשבוע הבא ולכן הודעתי לו שלפני החג ולאחריו העבודות יימשכו, אך בימי החג לא יתקיימו העבודות, ואני מברך את החברה שגילתה רגישות לחג והסכימה למתווה".

מוקדם יותר הורה השר בן גביר לחדש את העבודות להקמת הטורבינות לייצור אנרגיה, זמן קצר לאחר שהן הופסקו בהנחיית המשטרה. הפארסה מתרחשת בתום יומיים של עימותים קשים בין המשטרה לאלפי דרוזים שמחו בצפון נגד העבודות.

יחד עם זאת, במשטרה הכחישו שהורו לעצור את העבודות. "משטרת ישראל לא הורתה לעצור את העבודות על הקמת הטורבינות ברמת הגולן. החלטה כזו היא של הדרג המדיני בלבד", אמרו במשטרה. במקביל, בחברה המבצעת איימו לתבוע את המדינה במליון שקלים במידה והעבודות יופסקו.

במהלך דיונים שנערכו היום תמך המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי, בעצירת העבודות. שבתאי אף הודיע כי ימליץ על כך לראש הממשלה נתניהו. אלא, שהשר בן גביר החליט "שלא להיכנע למחאות האלימות" והנחה להמשיך את העבודות כרגיל. בן גביר והמפכ"ל צפויים להיפגש עם ראשי העדה הדרוזית בניסיון להגיע להסכמות.

אתמול הפגינו אלפי דרוזים בכמה מוקדים בגולן ובגליל, על רקע העבודות להקמת טורבינות רוח לייצור אנרגיה באזור מג'דל שברמת הגולן. ההפגנות גלשו לעימותים אלימים במיוחד, במהלכם הוכו שוטרים, יודו אבנים ובקבוקי תבערה ואף נעשה ניסיון לפרוץ לתחנת המשטרה בכפר מסעדה.

טורבינות מחאת הדרוזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד