כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"האמת מתחילה להתבהר"

התגובות במערכת הפוליטית להודעת השופטים בתיק נתניהו

באגף הימני של המערכת הפוליטית מגיבים בסיפוק רב לדיווח הדרמטי על המסר הברור שהעבירו השופטים לפרקליטות. שר החוץ: "שמח שהאמת מתחילה להתבהר". השר קיש: "נתניהו עבר רדיפה לא אנושית"

התגובות במערכת הפוליטית להודעת השופטים בתיק נתניהו
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

באגף הימני של המערכת הפוליטית מגיבים בסיפוק רב לדיווח שלפיו השופטים הודיעו לפרקליטות כי "אין סיכוי להרשיע את ראש הממשלה בנימין נתניהו בסעיף השוחד בתיק 4,000". 

שרי וחברי הכנסת של הליכוד שעמדו לצד נתניהו במשך שנים גם בימים הקשים תוך שהם מאמינים בחפותו מגיבים בזה אחר זה. במקביל, במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות לתגובתו של ראש הממשלה נתניהו.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיב: "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים - האמת חייבת לצאת לאור".

שר החוץ אלי כהן כתב: "נורות אזהרה בוהקות הבהבו מעל חקירות נתניהו לכל אורך הדרך. כל מי שעיניו בראשו יכל לראות את שלל החורים וסימני השאלה בתיקים שהם חסרי תקדים. שמח שהאמת מתחילה להתבהר".

שר החינוך יואב קיש כתב: "אחרי שנים של רדיפה תקשורתית ומשפטית נגד ראש הממשלה, רדיפה שהפכה כאן מדינה שלמה, היום גם השופטים אומרים בצורה ברורה שאין סיכוי להרשעה בשוחד. נתניהו עבר רדיפה לא אנושית כשכבר מהרגע הראשון היה ברור שהיא גם שקרית".

שר התקשורת שלמה קרעי נתן את הזווית הייחודית שלו וכתב: "אין כלום כי לא היה כלום כי לא יהיה כלום = 521 = נתניהו".

ח"כ בועז ביסמוט כתב: שחקו אותה מופתעים: "הצדק יוצא לאור. אחרי מאות מיליוני שקלים שבוזבזו בניסיון נואש לתור אחרי כל פיסת שחיתות בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא נמצא דבר. כפי שאמרת בנימין נתניהו לאורך כל הדרך - "לא יהיה כלום, כי אין כלום"!".

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) כתב: מערכת שלמה, הכוללת משטרה, פרקליטות, עיתונות מגויסת ופרשנים משפטיים, התאגדו יחד להפיל כאן ראש ממשלה. על כלום. סבבי בחירות חוזרים. על כלום. הוצאות של מיליארדים. על כלום. מדיניות ורפורמות תקועות. על כלום. ואז מספרים לנו שלא צריך רפורמה במערכת המשפט. זו הדרמה של הערב הזה".

ומהעבר השני, שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער שמינה את היועמ"שית גלי בהרב מיארה ועל פי דיווחים השניים נחשבים למקורבים קרא לפרקליטות להגיע להסדר טיעון בתיק.

סער כתב: "במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי הייתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון".

סער הוסיף: "עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו״מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".

כזכור, מוקדם יותר הערב דווח כי לפני יומיים, במהלך דיון במשפט נתניהו, קראו השופטים אליהם לחדר את נציגי הפרקליטות ואת סנגוריו של ראש הממשלה. לפי דיווח בחדשות 13, במהלך הפגישה העבירו השופטים מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4,000.

על פי דיווח בכאן חדשות המסר של השופטים לפרקליטות היה אף נחרץ יותר: "אין לכם סיכוי להרשיע בשוחד בתיק 4,000", אמרו.

המסר הוא דרמטי, שכן השופטים כבר שמעו את כל עדי התביעה המשמעותיים שיכלו לבסס את עבירת השוחד אצל נתניהו ולבסס את המודעות הנפשית של נתניהו למעשיו. 

על כן, אם השופטים מעבירים כזה מסר לפרקליטות, יש לכך משמעות רבה. מדובר בעליית מדרגה של השופטים בניסיונות להוביל את הצדדים לגישור. על פי דיווחים לאחרונה, היועצת המשפטית לממשלה לי בהרב מיארה מתנגדת להליך הגישור.

יתכן והשופטים מעריכים כי מסר כה דרמטי יוביל את היועמ"שית ואת שאר הצדדים ללכת לעסקת טיעון או גישור פלילי.

בנימין נתניהו הקואליציה הליכוד תיק 4000 הפרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד