כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
למרות המסר של השופטים

היועמ"שית והפרקליטות מאמינים שניתן להרשיע את נתניהו בשוחד

היועמ"שית ובכירי הפרקליטות סבורים כי ניתן להרשיע את נתניהו בתיק 4,000 - בשוחד. זאת למרות המסר שהעבירו השופטים ולפיו התביעה תתקשה להוכיח שוחד | במשרד המשפטים דוחים את הקריאות להסדר בטענה שאינטרס הציבור מחייב מיצוי הליכים, ומאמינים בחוזקת התיק

היועמ"שית והפרקליטות מאמינים שניתן להרשיע את נתניהו בשוחד
נתניהו בבית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ובכירי הפרקליטות סבורים כי ניתן להרשיע בשוחד את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4,000 ומתכוונים להמשיך לנהל את התיק. זאת למרות המסר שהעבירו השופטים ולפיו התביעה תתקשה להוכיח שוחד. במשרד המשפטים אומרים כי התיק חזק ויציב, והאינטרס הציבורי דווקא מחייב את המשכו הסדיר ומיצויו.

כזכור, אמש דווח כי לפני יומיים, במהלך דיון במשפט נתניהו, קראו השופטים אליהם לחדר את נציגי הפרקליטות ואת סנגוריו של ראש הממשלה. לפי דיווח בחדשות 13, במהלך הפגישה העבירו השופטים מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4,000.

על פי דיווח בכאן חדשות המסר של השופטים לפרקליטות היה אף נחרץ יותר: "אין לכם סיכוי להרשיע בשוחד בתיק 4,000", אמרו.

המסר הוא דרמטי, שכן השופטים כבר שמעו את כל עדי התביעה המשמעותיים שיכלו לבסס את עבירת השוחד אצל נתניהו ולבסס את המודעות הנפשית של נתניהו למעשיו. 

על כן, אם השופטים מעבירים כזה מסר לפרקליטות, יש לכך משמעות רבה. מדובר בעליית מדרגה של השופטים בניסיונות להוביל את הצדדים לגישור. על פי דיווחים לאחרונה, היועצת המשפטית לממשלה לי בהרב מיארה מתנגדת להליך הגישור.

יתכן והשופטים מעריכים כי מסר כה דרמטי יוביל את היועמ"שית ואת שאר הצדדים ללכת לעסקת טיעון או גישור פלילי.

משפטו של בנימין נתניהו בית המשפט היועצת המשפטית לממשלה הפרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד