כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שר הבינוי והשיכון ב'אביתר': "אני לא שותף, אלא אחד מכם. עוד יהיו כאן בעזרת ה׳ אלפי תושבים, אעשה כל שביכולתי כדי לסייע לכם"

יו"ר היישוב עלי: משרד הבינוי והשיכון מסייע לנו רבות בבניה כאן ■ השר הזמין את ראשי היישוב 'אחיה' בכדי לבחון דרכים לפתרון מצוקת התשתיות במקום ■ השר גולדקנופף: "זו חובה לעזור למי שמוסרים נפש על ארץ ישראל"

שר הבינוי והשיכון ב'אביתר': "אני לא שותף, אלא אחד מכם. עוד יהיו כאן בעזרת ה׳ אלפי תושבים, אעשה כל שביכולתי כדי לסייע לכם"
גולדקנופף באביתר צילום: באדיבות המצלם

יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף ביקר אמש (ה') ביישוב "אביתר" בשומרון וביקש לחזק את המתיישבים שעלו למקום בתגובה לפיגוע הירי הקשה בעלי.

השר גולדקנופף התקבל במקום בשירה וריקודים על ידי ראשי היישוב, ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל ועשרות מתושבי המקום. בישיבת עבודה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש תנועת 'נחלה' דניאלה ווייס, קיבל שר הבינוי והשיכון סקירה על החשיבות האסטרטגית של ההתיישבות במקום, בפרט בשעת מלחמה, ובקשו את עזרתו ביישוב המקום.

"בעזרת השם יהיה פה יישוב פורח", אמר השר הרב גולדקנופף בדיון המקצועי, "אני לא שותף, אלא אחד מכם. עוד יהיו כאן בעזרת ה׳ אלפי תושבים, אעשה כל שביכולתי כדי לסייע לכם. זו חובה לעזור למי שמוסרים נפש על ארץ ישראל".

יו"ר יהדות התורה ביקש לבקר גם בבית המדרש במקום שהוקם על שמי של יהודה גואטה הי"ד, שם נשא דברים נרגשים בפני תלמידי הישיבה הלומדים במקום, "הגעתי הנה כדי להגיד לכם להמשיך 'לעובדה ולשומרה' את ארץ ישראל, לא יהיה שום כוח שיסלק אותנו מכאן. שאלתי את עצמי מתי תבוא בפניי המצווה להתאבק בעפר רגליהם? ואני הולך כאן איתכם על העפר הזה ומקיים את המצווה ומתאבק בעפר רגליכם".

יוסי דגן, ראש מועצה אזורית שומרון אמר בבית המדרש: "באנו לכאן כדי לחזק אתכם בחורי הישיבה, אתם המרכז שלנו, אתם העתיד שלנו. עיני כל עם ישראל נשואות להתיישבות – האם אנחנו נישבר בגלל הטרור הזה, האם אנשים יעזבו חס וחלילה, או להיפך".

ביישוב 'עלי' הגיע השר גולדקנופף לניחום אבלים בבתיהם של תושבי היישוב, הקדושים אלישע אנטמן ועופר פיירמן שנרצחו בפיגוע הקשה בתחנת הדלק במקום. לאחר מכן קיבל השר סקירה מיו"ר ועד היישוב אריאל אלמליח על הפריחה שחווה המקום בשנים האחרונות לאור הסיוע הרב שמעניק משרד הבינוי והשיכון במקום.

יחד עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע שר הבינוי והשיכון לביקור במסעדת 'חומוס אליהו' שבה אירע הפיגוע הרצחני, ונפתחה מחדש זמן קצר קודם להגעתו. השר חיזק את בעלי המקום ושמע מכלי ראשון את השתלשלות האירועים בפיגוע הנורא. ראש המועצה סייר עם השר גם בשכונה החדשה 'המור' שהוקמה בעקבות הפיגוע.

ביציאה מניחום האבלים בבית משפחת מורדוף ביישוב 'אחיה', שבנם נחמן הי"ד נרצח בפיגוע, שוחח השר עם תושבי המקום ופרנסי היישוב ושמע על בעיית התשתיות שקיימת במקום. שר השיכון הזמין את התושבים ללשכתו, והבטיח לקיים ישיבה מקצועית יחד עם גורמי המקצוע במשרד השיכון, על מנת לבחון כיצד ניתן לסייע לפתרון הבעיה.

אביתר יצחק גולדקנופף יוסי דגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד