כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתום הערכת המצב

בניגוד לעמדת בן גביר: היום יופסקו העבודות על הטורבינות בגולן 

לאחר הערכת מצב הוחלט להימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן. זאת ברקע איומי תושבים בני העדה הדרוזית ב"מלחמה". ראש הממשלה נתניהו עדכן על ההחלטה את השייח מוואפק טריף. הדברים סוכמו בניגוד לעמדתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

בניגוד לעמדת בן גביר: היום יופסקו העבודות על הטורבינות בגולן 
מחאות הדרוזים צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (מוצ"ש) עם השייח מוואפק טריף ועידכן אותו כי הוחלט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "החלטת ראש הממשלה התקבלה לאור המלצת ראש שירות הביטחון הכללי ומפכ"ל משטרת ישראל. השר לביטחון לאומי הביע את דעתו שצריך להמשיך את העבודות גם מחר".

עוד נמסר כי "ראש הממשלה הנחה לפעול במהלך הימים הקרובים לקידום פתרונות למצוקת התכנון והדיור בישובים הדרוזים בכרמל ובגליל, שפוגעת בעדה הדרוזית כולה, לרבות בצעירים משוחררי צה"ל התורמים לביטחון המדינה".

השר איתמר בן גביר אמר בהערכת המצב כי "העדה הדרוזית היא חשובה אבל אסור להיכנע לאיומים - בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה".

מטעמו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמסר כי: "לא ייתכן שמערכות אכיפת החוק יגלו מדיניות של איפה ואיפה בין מגזרים שונים. לא ייתכן כי יתקפלו בפני אלימות הדרוזים מחד ויגלו יד ברזל כנגד המתיישבים מאידך. לא ייתכן כי בכלי של מעצרים מנהליים ייעשה שימוש רק כנגד מתיישבים, ונגד גורמי פשיעה בחברה הערבית לא.

כאשר מקצת מהדרוזים, שאינם מייצגים את כל העדה פועלים באלימות קשה וגלויה נגד שוטרי משטרת ישראל, שזכו לגיבוי מלא ממני באירוע, הוחלט בסוף בניגוד לעמדתי לסגת. באיילון - מאות מתפרעים ומתגלה אזלת יד. מנגד, כנגד המתיישבים, הציבור עם שיעורי הגיוס הגבוהים ביותר והתורם ביותר בישראל, מופעלת בדקות אלו ענישה קולקטיבית חמורה שאינה מתקבלת על הדעת.

לצד זאת, יש לומר: גם בשעות הקשות האלו, כשהדם רותח - אסור לקחת את החוק לידיים. נכון, המענה שמערכת הביטחון צריכה לספק לטרור צריך להיות גבוה ועוצמתי פי כמה וכמה ממה שהוא כיום, וזו העמדה שאני מוביל כשר לביטחון לאומי - אבל אסור לעבור על החוק.

אני מצפה מראשי מערכת אכיפת החוק ומערכת הביטחון לפעול בשיוויוניות מלאה בין המגזרים ולא לנקוט במדיניות איפה ואיפה".

איתמר בן גביר ראש הממשלה נתניהו רמת הגולן דרוזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד