י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נצחון האור על החושך

התרגשות שיא בגרמניה: היום ייחנך הקמפוס היהודי הענק

הבוקר ייחנך הקמפוס היהודי הענק בלב ברלין - המוסד היהודי הגדול ביותר שנבנה בגרמניה אחרי השואה. רב העיר, הרב יהודה טייכטל, חוגג: "מי שחשב שיצליח לעקור את היהדות בגרמניה על ידי השואה הארורה והאיומה - מקבל את התשובה היהודית בדרכו של הרבי"

התרגשות שיא בגרמניה: היום ייחנך הקמפוס היהודי הענק
ההכנות לבניית הקמפוס היהודי הענק צילום: באדיבות המצלם

בין רבבות העולים לציונו הקדוש של הרבי מליובאוויטש בניו יורק, בעיצומו של יום ההילולא ג' בתמוז, נראה גם רבה של ברלין ושליח חב"ד הרב יהודה טייכטל. הרב הגיע להתפלל להצלחת האירוע ההיסטורי המשמעותי שיתרחש ביום ראשון - המהווה התפתחות דרמטית במפת השליחות.

"מי שבונה - נשאר", התבטא בעבר נשיא גרמניה פרנק ולטר שטיינמאיר, בעת חנוכת הבית של המרכז היהודי הראשון שחנך הרב טייכטל.

שש עשרה שנים חלפו מאז והרב טייכטל עומד לחנוך הבוקר את הקמפוס היהודי הענק, הגדול ביותר שנבנה בגרמניה שאחרי השואה.

הקמפוס החדש, ייחנך ארבע שנים בדיוק אחרי שהחלה בנייתו בתום מעמד חגיגי של הנחת אבן פינה. הוא בעל שבע קומות ומתפרש על שטח של 8,000 מטרים.

מה יהיה בו? גני ילדים, בתי ספר נפרדים לבנים ולבנות, אולם אירועים, מרכזי תרבות יהודיים, אגפי פעילות לנשים, לילדים ולבני נוער, מרכזי אירוח, ואגפים יהודיים נוספים שישרתו את יהודי הקהילה בברלין ואת התיירים היהודיים מכל רחבי העולם.

עלותו של הקמפוס היהודי הענק עומדת על עשרות מיליונים. בבנייתו היה שותף גם הממשל הגרמני הרואה במרכז נדבך משמעותי מאוד בביסוס החיים היהודיים במדינה.

בחנוכת הקמפוס הענק צפויים להשתתף צמרת השלטון הגרמני, לצד ידוענים בכירים ואישים מכל המשק במדינה. יהיה זה יום חג לקהילה היהודית שתשתתף במעמד עם כלל בני המשפחות. אורח הכבוד במעמד יהיה הרב הראשי לישראל והראשון לציון הרב יצחק יוסף.

הקמפוס החדש מצטרף למרכז הקהילתי הגדול שנחנך לפני קרוב לעשרים שנה ובו שוכן בית כנסת ענק, מקווה טהרה, כולל אברכים, מרכז מבקרים, אולמות אירועים ועוד.

לצד הרב טייכטל, פועלים ברחבי העיר למעלה מעשרה משפחות של שלוחי חב"ד, במגוון מישורים הנוגעים לחיים היהודיים בברלין.

"קדושי השואה בוודאי שמחים אתנו ברגע הזה", אומר הרב טייכטל, "מי שחשב שיצליח לעקור את היהדות בגרמניה על ידי השואה הארורה והאיומה - מקבל היום את התשובה היהודית: היהדות לא רק שלא נעקרה, אלא הולכת ופורחת במימדים ענקיים".

הרב יהודה טייכטל הרבי מליובאוויטש גרמניה ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד