י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלימות קשה

התושבים: שוטר תלש זקן של מפגין | תיעוד

האירועים הלילה בהתנחלות עטרת שבבנימין גלשו לאלימות משטרתית קשה, כך לפי התושבים | המתיישבים טוענים: שוטר תלש זקן של מפגין | בן גביר הורה למשטרה לתחקר

התושבים: שוטר תלש זקן של מפגין | תיעוד
השוטר בעטרת צילום: צילום מסך

האירועים בהתנחלות עטרת נמשכו גם הלילה (מוצאי שבת), אחרי שבת של חיכוכים שכללו אירועי תג מחיר בכפר הפלסטיני אום ספא הסמוך. לטענת התושבים, במהלך "סגר" שהטילו הלילה כוחות הביטחון הופעלה אלימות משטרתית, במסגרתה תועד שוטר תולש את זקנו מפגין.

לפי המתיישבים, מאות תושבים מחו במוצאי השבת כנגד המצור שלטענתם שהטיל מח"ט בנימין על הישוב עטרת, "כענישה קולקטיבית כנגד תושבים שירדו להדוף את התפרעות הערבים מהכפר אום צפא".

במהלך המחאה תועדו שוטרי יס"מ כשהם פועלים באלימות קשה כנגד תושבים. אחד השוטרים, כך טוענים התושבים, משך בפאותיו של תושב, תלש מחצית מזקנו והשליך אותו על הרצפה לקול זעקותיו של התושב. שוטר אחד נוסף תועד משתמש באקדח טייזר כנגד תושב נוסף. בתיעוד שפרסמו המתיישבים נשמע התושב זועק במהלך הפינוי: "השוטר הזה מושך בזקן, בפאות. הוא תלש לו את הזקן, הוא תלש את הזקן".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות האירועים שאירעו במהלך השבת ביישוב עטרת ובכפר אום צפא, הנחה מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי לתחקר את האירועים ולהגיש לו עד סוף היום את הממצאים הראשונים".

מוקדם יותר הנחה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את המשטרה לקיים תחקיר על אירועי הלילה בעטרת. בין היתר, ביקש השר בן גביר הסברים מדוע נחסם שער היישוב והופעלה ענישה קולקטיבית ובידוק של היוצאים והנכנסים ליישוב. בנוסף ביקש השר בן גביר מהמשטרה לדעת מדוע השתמש שוטר יס"מ בטייזר כנגד אדם שעמד בסמוך.

השר בן גביר הבהיר אמש בשיחה עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י כי הוא מתנגד לכל הפרת חוק. "אך יחד עם זאת, אסור להעניש ציבור שלם, כפי שלא התאפשר לעשות סגר בעיסאוויה, כך לא ברור מדוע ניתן היה לעשות סגר על היישוב העטרת, ושימוש בטייזר כנגד אזרחים שלא מאיימים הוא בעייתי ביותר", אמר בן גביר.

 

שוטר מהומות עטרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד