כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הנחיה מתקופת ממשלת אובמה

ארה"ב קוראת לעצור את השת"פ מחוץ לקו הירוק

הממשל האמריקני הורה להפסיק את השת"פ המדעי-טכנולוגי עם ישראל מחוץ לקו הירוק. מדובר בשובה של הנחיה מתקופת ממשלת אובמה. יש לציין כי ישראל עצמה נוהגת לחתום על הסכמים שמחריגים את יהודה ושומרון

ארה"ב קוראת לעצור את השת"פ מחוץ לקו הירוק
טכנולוגיה מתקדמת צילום: freepik

הממשל האמריקני הורה להפסיק את השת"פ המדעי-טכנולוגי עם ישראל מחוץ לקו הירוק, כך פורסם הבוקר בתוכנית "קלמן ליברמן" בכאן רשת ב.

מדובר בשובה של הנחיה מתקופת ממשל אובמה, במסגרתה נקבע כי לא יהיה שיתוף פעולה כזה "באזורים הגאורגפיים" מעבר לקווי 67' (יו"ש, מזרח ירושלים ורמת הגולן), "שנותרו כפופים למשא ומתן על מעמד הקבע". זאת משום שהוא "אינו עולה בקנה אחד עם מדיניות החוץ של ארה"ב". ההנחיה נשלחה לפני כמה שבועות גם לקונגרס, בין היתר.

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר ל'כאן חדשות' כי "הנחיה זו משקפת בפשטות את עמדת ארה"ב לאורך השנים, שאושרה מחדש על ידי ממשל זה, לפיה מצב האזורים הגיאוגרפיים שהיו תחת הממשל הישראלי לאחר ה-5 ביוני 1967 הוא עניין שמצריך קביעה של מעמד סופי". לדבריו, "אנו פועלים לקראת משא ומתן לפתרון שתי המדינות, שבו ישראל חיה בשלום ובביטחון לצד מדינה פלסטינית בת קיימא".

הגורם הדגיש כי זו חזרה להנחיות של מדיניות העבר של הממשל. עוד אמר הגורם כי ארצות הברית מעריכה מאוד את שיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי עם ישראל, "אומת הסטארט-אפ", ושיתוף הפעולה האיתן הזה עם ישראל נמשך. יש לציין כי ישראל עצמה נוהגת לחתום על הסכמים שמחריגים את יהודה ושומרון, כמו במקרה של הסכמי Horizan לפתרונות טכנולוגיים לאתגרים הגלובליים עם האיחוד האירופי.

טכנולוגיה ארה''ב יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד