כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בחסדי שמים

סוכל פיגוע איראני על אדמת קפריסין נגד ישראלים

בקפריסין מדווחים כי הרשויות מנעו בחסדי השם "פעולת טרור בשטח הרפובליקה של קפריסין", שנועדה לרצח אזרחים ממוצא יהודי. לפי הודעת שירותי הבטחון הקפריסאים, הפעילות הטרוריסטית קשורה למשמרות המהפכה של איראן

סוכל פיגוע איראני על אדמת קפריסין נגד ישראלים
משטרת קפריסין צילום: משטרת קפריסין

התקשורת בקפריסין מדווחת על סיכול פיגוע טרור איראני על אדמת קפריסין נגד מטרות ישראליות או יהודים. על פי החשד, המתכננים קשורים לחיל משמרות המהפכה האיראני. גורמי ביון קפריסאים בשיתוף פעולה עם שותפים מערביים כולל ארה"ב וישראל פעלו יחד למנוע את הפיגוע.

זהו המבצע השני מסוגו, לאחר מעצרו לפני שנתיים, של אזרח אזרי בעל דרכון רוסי, שנראה שגם הוא פעל מטעם משמרות המהפכה של איראן ותכנן לרצוח ישראלי.

על פי הדיווח, שירותי המודיעין של קפריסין עקבו אחר תנועות החשודים בחודשים האחרונים ועלו על תכנון הפיגוע. בקפריסין דווח כי "מדובר ברשת של טרוריסטים, שנראה שהם נמצאים בשטחים שהרפובליקה של קפריסין אינה שולטת בהם" כדוגמת צפון קפריסין הנשלטת על ידי הטורקים.

עוד דווח, כי המתכנן הראשי היה במעקב מתמיד וכך נמנע הפיגוע. על פי הדיווח החשוד הראשי הצליח להימלט, אך הציוד שהשתמש בו אותר. כל פרטיו של החשוד ידועים לכוחות הביטחון המקומיים. קפריסין תבקש הוצאת צו מעצר בינלאומי לחשוד.

גורם רשמי קפריסאי אמר לתקשורת במדינה: "קפריסין אינה נגד אף מדינה ולמרות חוסר שביעות רצון מהגישה האיראנית, קפריסין מתכוונת להשאיר את כל ערוצי התקשורת וההבנה פתוחים עם טהראן".

הנסיון האחרון הוא המשך לנסיונות נוספים שבחסדי שמים סוכלוץ

באוקטובר 2021 ניסה גבר אזרי בן 40 ועוד חמישה שותפים רובם מפקיסטן, להתנקש בחייו של אנשי עסקים ישראלים המתגוררים ופועלים בקפריסין, המעצרים שבוצעו ניטרלו את התוכניות.

במרץ האחרון ביוון, בעקבות מבצע של משטרת יוון, עצרה המשטרה היוונית שני פקיסטנים ממוצא איראני, בני 27 ו-29, שתכננו פיגועים נגד ישראלים במרכז אתונה. אחד היעדים היה מסעדה ובית כנסת.

בפברואר 2022 דיווח המודיעין הטורקי כי הם סיכלו פיגוע נגד איש עסקים טורקי-ישראלי באיסטנבול. השירות החשאי הטורקי, עצר אז שמונה חשודים בתכנון חיסולו של ישראלי. הפיגועים שתוכננו היו כנקמה על חיסולו של מוחסן פחריזאדה בנובמבר 2020 ליד טהראן. חיסולו של פחריזאדה, הנחשב לאבי תוכנית הגרעין של איראן, יוחסה על ידי טהראן לישראל.

קפריסין משמרות המהפכה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד