א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בטקס מרשים

שלושת העסקים שמשלבים עובדים עם מוגבלות זכו בפרס היוקרתי

בטקס מרשים הוענק הפרס היוקרתי 'מעסיק שווה' בסך עשרות אלפי שקלים לשלושה עסקים שמשלבים עובדים עם מוגבלות • שלושת העסקים שזכו בפרס: קונצפט לרוקחות, גולברי סקארה ורשת 'סטופ מרקט • את האות במקום הראשון העניקה רעיית נשיא המדינה הגברת מיכל הרצוג • במכתב מיוחד לאירוע כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מתן יחס שווה לבעלי המוגבלויות הופך את החברה שלנו לסובלנית יותר, רגישה יותר וחזקה יותר"

שלושת העסקים שמשלבים עובדים עם מוגבלות זכו בפרס היוקרתי
את מעסיק שווה צילום: יח"צ

טקס מרשים נערך באולם הבורסה לניירות ערך בתל אביב. בנוכחות רעיית נשיא המדינה הגב' מיכל הרצוג, נבחרי ציבור, הנהלת 'אהל שרה' ועמותת שק"ל, הוענק אות קרן מתנאל למעסיק שווה, לשלושה מעסיקים נבחרים. הזוכים נבחרו מתוך מאות מעסיקים שהגישו מועמדות לפרס, על היותם סמל ודוגמא להעסקת עובדים עם מוגבלות באופן מיטיב ואיכותי.

מנחה האירוע אורן הלמן, מייסד ארגון 'סיכוי שווה', פתח את האירוע בקריאה להנפת דגל המודעות והעידוד להעסקה שווה של אנשים עם מוגבלות וקידום השיח הציבורי בנושא.

את הפרס לזוכה במקום הראשון העניקה רעיית נשיא המדינה הגב' מיכל הרצוג. הפרס הראשון שכלל מענק כספי גבוה הוענק לחברת 'קונצפט לרוקחות בע"מ', על שילוב ארוך שנים של עובדים עם מוגבלות במגוון מחלקות בחברה, וסיוע ממשי לקליטה והיטמעות בתוך משפחת עובדי החברה.


פרס יוקרתי • יח"צ

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג: "זכיתי במשך שנים לראות וללוות את העבודה הנפלאה של אוהל שרה שנעשית עם אוכלוסייה מיוחדת, לעקוב אחרי ההתפתחויות בשירותים הניתנים לאוכלוסייה זו ואף להנות מהמוצרים שהפיקו העובדות הנהדרות במרכזי התעסוקה של הארגון .האות החשוב הזה מבקש לעודד ולשבח מעסיקים ומעסיקות שבחרו לראות את האדם שמעבר למוגבלות, הרצון לאפשר לכל אחד ואחת, גם עם מוגבלות, לחיות חיים מיטביים ותורמים לחברה, הוא רצון חוצה קהילות, מגזרים, גילים ואמונות. זו משאלה אנושית מאד, שמאחדת אותנו. ברכות לזוכים באות מעסיק שווה המשלבים ומעסיקים ביום יום באופן טבעי וראוי כל כך את העובדים היקרים".

לכבוד האירוע, שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב להנהלת 'אהל שרה', על תרומתם רבת השנים לקידום אנשים עם מוגבלות. בהתייחסותו לאות מתנאל ל'מעסיק שווה' ציין רה"מ: "יש כאן תרומה ישירה לחוסנה של החברה הישראלית. מתן יחס שווה לבעלי מוגבלויות הופך את החברה שלנו לסובלנית יותר, רגישה יותר, מגוונת יותר וחזקה יותר. עשייתכם המתמשכת לשילובם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים במדינת ישראל ראויה להערכה".

למקום השני והשלישי הגיעו חברת האופנה 'גולברי סקארה' ורשת 'סטופ מרקט'. בהענקת הפרסים לזוכים המאושרים, כובדו סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר וסגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול, יחד עם מנהלת אהל שרה הגב' מלכה וינברג, ויו"ר ארגון שקל הגב' קלרה פלדמן.


הנחיית הטקס • יח"צ

"אנחנו עדים לשינויים מהותיים שקורים בחברה ובקהילה ומודים שהעולם היום מאיר הרבה יותר פנים לקהילת האנשים עם המוגבלויות", אמרה מנהלת 'אהל שרה הגב' מלכה וינברג בהתרגשות. "עשרות נשים וגברים, חניכי מרכזי התעסוקה שלנו משולבים היום בעבודה בשוק החופשי, תודות לצוות המקצועי והמיומן שלנו שיודע להסיר חסמים ולמסמס אמונות מגבילות, זהו חלום אמיתי שמתגשם".

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול התייחס למחויבות האישית של כל מעסיק לקדם העסקת עובדים עם מוגבלות. "לאחרונה גיליתי שיש חוסר בתקינה בהשמת אנשים עם מוגבלות במשרד החקלאות. זימנתי אלי לפגישה את ראשי הארגונים העוסקים בהשמה והחלטתי להקים מנגנון שירכז את כל המשרות לבעלי צרכים מיוחדים במשרד, זאת על מנת להגיע למלאות את התקינה על פי חוק. זאת לא חובה להעסיק עובדים עם מוגבלות, זאת זכות", אמר סגן שר החקלאות לנוכחים.

גם סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר הדגישה את החשיבות של שילוב אנשים עם מוגבלות בכל מעגלי החיים. לדבריה: "תפקידנו כחברה הוא לוודא כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש מקום שווה וראוי בקהילה והזכות לחיים בכבוד. עו"ד אוהד בוגנים נציג קרן מתנאל בישראל ברך את שיתוף הפעולה בין הארגונים שהביא עשרות מעסיקים לקדם תעסוקה מגוונת.

אהל שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד