י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נתונים מפתיעים

סקר: האם הציבור בעד עסקת טיעון והאם גנץ ולפיד צריכים להצטרף לממשלה

תוצאות מפתיעות בשני סקרים שפורסמו בערוצים 12 ו-13, בהם נשאלו מאות אנשים מיהו המתאים ביותר לעמוד בראשות הממשלה בעת הזאת, האם יש להוביל לעסקת טיעון בתיקי נתניהו או שמא למצות את ההליכים עד תום | כמו כן נשאלו, האם על גנץ ולפיד לחבור לממשלה על רקע קריסת סעיף השוחד

סקר: האם הציבור בעד עסקת טיעון והאם גנץ ולפיד צריכים להצטרף לממשלה
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ברקע הדלפת דברי שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, הדנים בתיקי נתניהו, כי יתקשו להרשיעו בשוחד בתיק 4000, סקר מכון מדגם בהנהלת מנו גבע עבור 'חדשות 12' בדק איך משפיע הפרסום הדרמטי על המפה הפוליטית.

לפי הסקר, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער בין שר הביטחון לשעבר בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו גדל ל-4%. גנץ זוכה ל-39% תמיכה לתפקיד ראש הממשלה בעוד נתניהו מקבל 35%, ובסקר הקודם הם היו קרובים הרבה יותר – גנץ הוביל עם 35% לעומת 34% לנתניהו. לעומת זאת, באותה שאלה נתניהו מוביל על יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עם 38% תמיכה לנתניהו לעומת 29% ללפיד שכבר כיהן בתפקיד למשך חודשים ספורים. יצוין כי הפער גדל דווקא שכן בסקר הקודם הפער ביניהם עמד על 10% בלבד.

לפיד וגנץ מסתודדים במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוד נשאלו משתתפי הסקר, "האם אתה תומך בעסקת טיעון לראש הממשלה נתניהו והאם אתה תומך בכניסה של גנץ ולפיד לממשלת נתניהו". התשובה של רוב הציבור בשתי השאלות – שלילית. מכלל המדגם, 33% מהציבור תומך בהסדר טיעון עם ראש הממשלה בעוד 41% תומכים בהמשך המשפט. בקרב מצביעי גוש נתניהו 39% תומכים בהסדר טיעון ו-31% תומכים בהמשך המשפט. בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, 52% תומכים בהמשך המשפט מול 32% שתומכים בהליכה להסדר טיעון.

הדרמה בתיק נתניהו וחידוש הרפורמה: כך נראית מפת המנדטים

והאם גנץ ולפיד צריכים להיכנס לממשלה על רקע הוצאת סעיף השוחד; התוצאות הן חד משמעיות יותר מבשאלה הקודמת. 48% מכלל משתתפי המדגם מתנגדים לכניסתם לממשלת נתניהו, לעומת 29% שתומכים. בקרב מצביעי גוש נתניהו הפער קטן יותר, אך גם בקרבם הרוב מתנגדים למהלך.

37% ממצביעי גוש נתניהו בעד כניסת גנץ ולפיד לממשלה, 42% ממצביעי הגוש מתנגדים. בקרב מתנגדי נתניהו, 61% נגד כניסת גנץ ולפיד לממשלה ורק 21% תומכים במהלך כזה.

נתניהו ולוין במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

סקר קמיל פוקס: רוב בעד הסדר טיעון

סקר נוסף שכלל שאלות דומות, ערך גם הסוקר פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', ומאות המשתתפים בו נשאלו האם הם תומכים בהסדר טיעון לנתניהו שיכלול את פרישתו מהחיים הפוליטיים. 44% השיבו כי הם תומכים בהסדר טיעון, 36% השיבו שהם מתנגדים ו-20% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הקואליציה, רק 17% תומכים בהסדר טיעון בעוד ש-61% מתנגדים, ואילו באופוזיציה התמונה הפוכה - 62% תומכים בהסדר טיעון, בעוד ש19% בלבד מתנגדים.

שאלה נוספת שנשאלו משתתפי המדגם: "האם היועצת המשפטית לממשלה והפרקליטות צריכים לסגת מסעיף השוחד בתיק 4000". ובכן, 41% מהמשיבים ענו כי היועמ"שית גלי בהרב מיארה צריכה לסגת מסעיף השוחד, בעוד ש-37% השיבו כי היא צריכה להמשיך בניהול התיק כרגיל עד תומו.

כמו כן, לאור ההתפתחויות במשפט נתניהו והנסיגה מסעיף השוחד, נשאלו משתתפי סקר 'חדשות 13' האם לפיד וגנץ צריכים להסכים לשבת בממשלה עם נתניהו. 35% מכלל המשיבים ענו כי הם צריכים להיכנס לממשלה, בעוד ש-45% השיבו כי השניים צריכים לדבוק בסירובם הנוכחי ולא לחבור לנתניהו. 20% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים.

לפיד וליברמן משוחחים בשולי המליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

כמו כן נבדק ההבדל בין מצביעי יש עתיד ומצביעי המחנה הממלכתי באשר לשאלה זו, כאשר 33% ממצביעי 'המחנה הממלכתי' מאמינים שגנץ צריך להסכים לשבת עם נתניהו, כשלעומתם 16% בלבד ממצביעי יש עתיד מאמינים שלפיד צריך להסכים לכך. עם זאת, בשתי המפלגות רוב המצביעים מתנגד להצטרפות לממשלה עם נתניהו.

לקראת חידוש החקיקה המשפטית בשבוע הקרוב, נשאלו הנסקרים, "האם יש לצמצם את עילת הסבירות": 32% ענו כי הם תומכים בצמצום, בעוד ש-39% השיבו כי הם מתנגדים למהלך. בקרב מצביעי הליכוד, 55% תומכים בצמצום עילת הסבירות ו-20% מתנגדים.

לסיום, נשאלו משתתפי הסקר, האם בעקבות ביטול עילת הסבירות בחקיקה, יש להחריף את צעדי המחאה; 47% מהמשיבים השיבו בחיוב, כשמנגד 38% השיבו כי קידום החקיקה איננו מצדיק מחאה חריפה. 15% מהמשיבים השיבו כי אינם יודעים להשיב על שאלה זו.

סקר 'חדשות 12' נערך על ידי מכון מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע בתאריך 25.6.2023, בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל - 518 איש ואישה בגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית הינו 4.3%+ אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני.

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 702 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

משפטו של בנימין נתניהו בנימין נתניהו סקר דעת קהל קמיל פוקס מנו גבע שוחד עסקת טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד