כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מי אתם, כוח וגנר?"

השרה תקפה את ראשי מערכת הביטחון והתנצלה

השרה אורית סטרוק תקפה בחריפות את ראשי מערכת הביטחון ברקע הודעה שפרסמו בסוף השבוע בתגובה למהומות של אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון. סטרוק אמרה: "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר?"

השרה תקפה את ראשי מערכת הביטחון והתנצלה
הערכת מצב במטה השב"כ צילום: דוברות שב"כ

השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק תקפה הבוקר (שני) בחריפות את ראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, זאת ברקע הודעה שפרסמו בסוף השבוע בתגובה למהומות של אזרחים ישראלים בשטחי יהודה ושומרון.

בריאיון לקול ברמה אמרה השרה: "הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ הוציאו הודעה משותפת על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח וגנר? מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני".

נזכיר כי בהודעה המשותפת בסוף השבוע נכתב: "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע. המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן. כוחות הביטחון פועלים אל מול אותם פורעים, בתוך סיכון חייהם של חיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל ומשרתי שירות הביטחון הכללי".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בעקבות הדברים ואמר: "שרה בישראל שמשווה את הרמטכ״ל, המפכ״ל וראש השב״כ לשכירי חרב מורדים לא ראויה ולא יכולה לשבת בממשלת ישראל. נתניהו חייב לעצור את הטירוף ולרסן את השרים ההזויים חסרי האחריות שלו. אזרחי ישראל חייבים את חייהם להרצי הלוי, קובי שבתאי ורונן בר, גיבורי ישראל ושומריה".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "ההשוואה של ראשי זרועות הביטחון לכוח וגנר היא חרפה מוסרית ופגיעה בביטחון המדינה. נתניהו צריך לפטר את אורית סטרוק עוד היום. כל דקה שהיא מכהנת כשרה בממשלה הוא מסר של הפקרות ביטחונית, קריצה לאנרכיסטים ופגיעה בצה״ל, בשב״כ ובמשטרת ישראל. ‏אסור להסתפק בגינויים, המסר חייב להיות במעשים. הגיע זמן לשים סוף לאנרכיה שמחוללת ממשלת ישראל בביטחון המדינה".

לאחר זמן השרה סטרוק התנצלה: "אומרת כאן ועכשיו: הביטוי "כח וגנר" שגוי, ואני מתנצלת עליו. נכנס לשיחה בשל נוכחותו בשיח החדשותי, אבל לגמרי לגמרי לא מתאים. סליחה ומחילה! לא חוזרת בי מהביקורת העניינית, על כך שראשי מערכות הבטחון שלנו, מסורים וראויים להערכה ככל שהם, לא אמורים להיות מטיפי-מוסר, אלא מייצרי בטחון".

 

אורית סטרוק הרצי הלוי רונן בר יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד