י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסע קיצוצים

בעקבות המעבר להנעה חשמלית: 'פורד' תפטר עובדים רבים

חברת פורד מתכננת לפטר עובדים רבים בסבב הקרוב. הקיצוצים צפויים להשפיע על העובדים במחלקה של מנועי הבעירה הפנימית • פורד מייצרת מעל ל-4.0 מיליון מכוניות חדשות מדי שנה וכן מעסיקה כ-200 אלף עובדים ברחבי העולם

פורד. אילוסטרציה
פורד. אילוסטרציה צילום: טסלה

פורד לקראת פיטורי עובדים בקנה מידה גדול. כך דיווח ה-WSJ בשבוע האחרון. הצעד הזה אשר מושך אש רבה מאיגודי העובדים, מגיע אחרי שפורד נאלצת למצא דרכים לקצץ בעלויות המעבר ליצור רכבים חשמליים. בכירים בחברה אמרו ל-WSJ שפורד מוציאה כ-7.0 עד 8.0 מיליארד דולר בהוצאות שוטפות.

הפיטורים, שצפויים לכלול בעיקר עובדים בארה"ב, יהיו רק סבב אחד מכמה סבבי פיטורים שפורד יזמה תוך פחות משנה וייתכן שיוכרזו כבר בשבוע הבא, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

לא ברור כמה אנשים פורד מתכננת לפטר בסבב הקרוב. הקיצוצים, כך לפי המקור, צפויים להשפיע על העובדים במחלקה של מנועי הבעירה הפנימית, כמו גם על חטיבת הרכב החשמלי והתוכנה.

דובר פורד הגיב בתגובה לקונית: "כפי שאמרנו בעבר, חלק מהניהול השוטף של העסק שלנו כולל שינוי בכוח האדם הגלובלי כדי לעמוד בתוכניות עסקיות עתידיות, כמו גם שמירה על עלות תחרותית ככל שהתעשייה שלנו מתפתחת". לשון ההצהרה.

מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אמר ל-WSJ שליצרנית הרכב יש יותר עבודה מאשר למתחרותיה בלהתאים את העלויות, שכן החברה מוציאה מיליארדי דולרים כדי להעביר את המערך שלה לכלי רכב חשמליים. חשוב לציין כי פורד מייצרת מעל ל-4.0 מיליון מכוניות חדשות מדי שנה וכי היא מעסיקה כ-200 אלף עובדים ברחבי העולם.

עד אמצע העשור הנוכחי, פורד שואפת לקצץ לפחות 3.0 מיליארד דולר בעלויות היצור השנתיות באמצעות מגוון מנגנונים. אלו כוללים גם התמודדות עם עלויות אחריות גבוהות (ביטוי המרמז על איכות היצור) והפחתת המורכבות בכל עסקיה.

באוגוסט האחרון פיטרה פורד כ-3,000 עובדים במפעליה בארה"ב. יצרנית הרכב האמריקאית גם אמרה מוקדם יותר השנה שהיא מתחילה בצמצום של 3,800 איש בכוח העבודה שלה באירופה. יצרנית הרכב דיווחה על הפסד נקי של 2.0 מיליארד דולר בשנה שעברה.

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי פורד ויצרניות רכב אחרות עומדות בפני זמנים מורכבים, שכן הן אנוסות על ידי הרגולטור להגדיל בחדות את ההשקעה בכלי רכב חשמליים, שכיום זה חלק קטן ופחות רווחי מהעסק ביחס למערך הרכבים הרגילים.

יצרנית הרכב פורד התחייבה להוציא 50 מיליארד דולר ברחבי העולם עד 2026 כדי להאיץ את המעבר שלה לרכבי רכב חשמליים. היא גם ביצעה מחדש את הפעילות הפנימית בחברה כדי להפריד את עסקי מנועי הבעירה הפנימית שלה מכלי רכב חשמליים. גם מערך השיווק השתנה כשפורד הודיעה, למורת רוחם של סוכניה הרבים, כי הדגמים החשמליים שלה ישווקו בנפרד לפי מודל של מכירה ישירה בדומה לזו של טסלה. מהלך אשר הלכה למעשה מונע מהדילרים של פורד גישה למכירת הדגמים החשמליים.

פורד רכב חשמלי פיטורי עובדים וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד