כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברקע החקיקה המשפטית

ליברמן: "הזהרנו שמדובר בהונאה" | גנץ: "אדאג לביטול החוקים"

יו"ר המחנה הממלכתי הצהיר בפתח ישיבת הסיעה: "בכל ממשלה שאקים או אקח בה חלק - אדאג לביטול חוקי ההפיכה המשטרית טרם הקמת הממשלה". עוד אמר: "נתניהו צריך לפטר את סטרוק - בלי גינויים ובלי הבהרות". יו"ר ישראל ביתנו אמר: "אנחנו לא נותנים שום לגיטימציה למהלכי סרק והונאה של נתניהו"

ליברמן: "הזהרנו שמדובר בהונאה" | גנץ: "אדאג לביטול החוקים"
אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשכן הכנסת התכנסו היום (שני) המפלגות השונות ברקע חידוש חקיקת הרפורמה המשפטית.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "נאשם באמצע משפט או עבריין מורשע, אחד משניהם יבחר את המפכ"ל הבא. זה לא מצב שפוי. זה לא מצב סביר".

לפיד הוסיף: "אם תבוטל עילת הסבירות- קודם כל הם יחזירו את דרעי, עוד עבריין מורשע, בניגוד לפסיקת בית המשפט, ואז נראה פה רק מינוי מקורבים, רק מכרזים תפורים. השחיתות תשתלט על מדינת ישראל. לאזרחים ישרים לא יהיה למי לפנות ולא יהיה מי שיגן עליהם".

לפיד בפתח ישיבת סיעתו. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה: "מה נתניהו עושה כשהוא קם בבוקר? - "את אותם הדברים אבל לאט." ההפיכה המשטרית כאן, אבל לאט. אותה הגברת ואותה האדרת, רק "בתשלומים". הם מנסים להרדים את הציבור – ולהתקדם באותה הדרך. זו אזעקת אמת".

גנץ הוסיף: "נתניהו בחר בקיצוניות, ובכך גורם לפגיעה בדמוקרטיה, באחדות העם, בביטחון ובכלכלה. ועדיין, עוד לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון לעשות. לעצור את החקיקה החד צדדית, למנות את הנציג לוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, ולחזור לבית הנשיא.

אם חלילה חוקי ההפיכה יעברו, ואני לא בטוח שיהיה לנתניהו רוב בכנסת להעביר אותם, הם יהיו חוקים עם חותמת "פג תוקף". בכל ממשלה שאקים או אהיה שותף בה בעתיד, אוודא את ביטולם טרם הקמתה בחקיקה.

אז אתם, חברי הקואליציה, תפגעו בדמוקרטיה, בעם, בביטחון ובכלכלה. המחאות יחזרו, ההשפעות ההרסניות על החברה יעלו מדרגה, והממשלה הזו – תתפרק במוקדם או במאוחר. ובממשלה הבאה, נוביל תהליך רוחב שיעגן את יסודות הדמוקרטיה וידאג לאזרחים - באחריות, בתהליך רחב, ותוך שמירת מערך של איזונים ובלמים".

עוד אמר גנץ: "אבל זו לא רק ההפיכה. הבלמים בממשלה הזו, נשרפו. זו לא ממשלה – זו אנרכיה! הבוקר, שרה בממשלת ישראל משווה את ראשי זרועות הביטחון לכוח ואגנר. איזה מסר זה מעביר לכוחות בשטח? לאזרחים שצריכים לציית לחוק? נתניהו צריך לפטר אותה. בלי גינויים ובלי הבהרות. כל דקה שהיא נשארת בתפקידה, זו פגיעה בביטחון המדינה.

בן גביר קורא להפרת חוק – שנגמרת בשריפת בתים, ומסרב לגנות טרור לאומני. הוא זה שיכול למנות את המפכ"ל הבא? כל דקה שהוא נשאר בתפקיד – זה חוסר אחריות של נתניהו. סמוטריץ', דורש וגלנט מאפשר להפר את שלטון החוק ולהקים מאחזים בלתי חוקיים תוך הנחיה של צה"ל לא לבצע אכיפה. למי איכפת מהחוק? למי איכפת מהכוחות בשטח? למי איכפת הנזק הבינלאומי? אין דין ואין דיין".

גנץ המשיך ותקף: "ההתנהלות הזו מדאיגה ומטרידה. הגענו למציאות שבה יש בישראל שני משרדי ביטחון, ושלושה שרי ביטחון בפועל. כל שר מתנהל כמו ראש ממשלה, משר המשפטים ועד לשרת ההתיישבות.

ואיפה ראש הממשלה שיעשה סדר? איראן שועטת קדימה, הטרור מרים את ראשו במספרי שיא, ובמקום לקיים דיונים ליליים עם ראשי מערכת הביטחון, נתניהו משקיע את הלילות וסופי השבוע בישיבות עם יריב לוין ודודי אמסלם וטורק את הדלת של הבית הלבן.

בחברה הערבית הפשיעה משתוללת, מול החברה הדרוזית מתנהלים בחוסר רגישות, שר החינוך מודיע שהוא "צופה שביתה של חודשיים" בתחילת השנה, ושר המורשת מותיר את חותמו על פגיעה ביציבות הכלכלית.
במילה אחת - כאוס.

נתניהו מובל ועסוק בכיבוי שריפות במקום בניהול המדינה. פעם מול האמריקאים, פעם מול הצבא, פעם מול הנגיד וסוכנויות הדירוג, פעם מול הדרוזים.
ממשלת האנרכיה הזו חייבת ללכת הביתה. את הנזק האדיר שיוצרים השרים שלה יום-יום, גם אלף כבאים לא יצליחו לכבות - רק ממשלה אחרת תוכל לעשות זאת", אמר.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בישיבת הסיעה בכנסת: "בסוף חודש מרץ התחיל המשא ומתן בבית הנשיא, אנחנו הזהרנו את כולם שמדובר בתרגיל הונאה ולא במו"מ אמיתי וכנה. כל מה שקרה מאז רק מוכיח את צדקת דרכנו. כל מה שקרה סביב הוועדה לבחירת שופטים, והקידום החד צדדי של עילת הסבירות אומר רק דבר אחד: אם אתה לא מקבל את עמדת הקואליציה, הם מיד שוברים את כללי המשחק".

ליברמן הוסיף: "זה ברור במיוחד על רקע הבחירות ללשכה לעורכי הדין. יום אחרי ההפסד בבחירות, הקואליציה מיד הגישה חוק לפירוק לשכת עורכי הדין, וזה מקבל מיד אישור של ועדת השרים לענייני חקיקה. לכן אני קורא לחבריי לאופוזיציה, תודיעו כאן ועכשיו, שאין יותר שום תרגילי הונאה ושאתם לא חלק מאותה מצגת שווא שמנסים להציג נתניהו וחבריו, אין מו"מ. אנחנו לא נותנים שום לגיטימציה למהלכי סרק והונאה של נתניהו וחבריו לממשלה".

בנושא הביטחוני אמר: "אנחנו רואים איומים חדשים, והתמודדות עם איום רקטי גם מיו״ש. הכתובת הייתה על הקיר. הממשלה האת נכשלה במאבק בטרור. אי אפשר לנצח את הטרור ביו"ש בלי לטפל בראש הנחש, שהם ראשי הטרור ברצועת עזה. משם יוצאת היוזמה, ההדרכה והכסף. בלי חזרה לסיכולים ממוקדים – אי אפשר לנצח את הטרור ביו"ש".

בני גנץ אביגדור ליברמן הרפורמה המשפטית ישיבת סיעה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד