ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המכשול הפלסטיני

שגרירת סעודיה: "הממלכה מעוניינת באינטגרציה של ישראל באזור ובשגשוגה"

שגרירת סעודיה בארה"ב, אומרת כי הממלכה מעוניינת באינטגרציה של ישראל באזור, אך ציינה כי המדיניות של ממשלת נתניהו הנוכחית כלפי הפלסטינים מסבכת את המאמצים להשיג שלום נרחב באזור

יהודי בביקור בסעודיה
יהודי בביקור בסעודיה צילום: המצלם
ריאיון מרתק וחשוב של שגרירת סעודיה הראשונה בארה"ב, רימא בינת בנדר, שאומרת כי הממלכה מעוניינת באינטגרציה של ישראל באזור ובשגשוגה, אך באותה נשימה ציינה כי המדיניות של ממשלת נתניהו הנוכחית כלפי הפלסטינים מסבכת את המאמצים להשיג שלום נרחב באזור. עוד אמרה רימא בינת בנדר כי הגישה הנוכחית של ישראל בגדה המערבית היא "נוראית", היא כינתה את ההתנחלויות "דבר בעייתי" ו"משהו שאנחנו חייבים לנסות לפתור".
עוד מהשגרירה הסעודית בוושינגטון: "אנחנו רוצים לראות ישראל משגשגת ואנחנו רוצים לראות פלסטין משגשגת. חזון 2030 מדבר על מזרח תוכן משגשג, מאוחד ומשולב ובפעם האחרונה שבדקתי ישראל הייתה שם. אנחנו רוצים כלכלה משגשגת של הים האדום".

‏בריאיון שהעניקה בארצות הברית אמרה כי סעודיה מתמקדת באינטגרציה על פני נורמליזציה עם ישראל: "אנחנו לא אומרים נורמליזציה. אנחנו מדברים על מזרח תיכון משולב ומאוחד, בלוק כמו אירופה, היכן שלכולם יש זכויות ריבוניות, אבל יש לנו גם אינטרס משותף".

‏השגרירה הסעודית הסבירה: "נורמליזציה זה שאתה יושב פה ואני יושבת שם ויש לנו סוג של דו קיום, אבל בנפרד. אינטרגציה משמעותה שהעמים משתפים פעולה, העסקים משתפים פעולה והנוער משגשג".

‏עוד אמרה השגרירה הסעודית כי "אני חושבת שהקונפליקט נמשך זמן רב מדי והחומות שנבנו במישור הפסיכולוגי והאמוציונאלי – קשה להתגבר עליהן. תקראו לי נאיבית, אני חושבת שזה הזמן בעבור האנשים שיהיה להם את האמונה והתקווה בהומניות ולהתייחס לקונפליקט ברוח הזה. אני לא חושבת שאנחנו שם".

‏השגרירה הסעודית הוסיפה שכל פתרון של הקונפליט חייב לבוא עם שלום צודק וחיים בכבוד של שני הצדדים: "לא חושבת שיש איזושהי אמא ישראלית שקמה בבוקר וחוגגת את זה שרקטות עפות באוויר. אני לא חושבת שיש אמא פלסטינית אחת שחוגגת שהבן או הבת שלה מתים במסגרת הקונפליט הזה. זה נמשך זמן רב מדי".

‏במהלך הריאיון דיברה השגרירות הסעודית על מאמצי אביה, הנסיך בנדר בן סולטאן, ששימש כשגריר סעודיה בארה"ב לפתור את הקונפליקט ואמרה כי "אין דבר שייתן לי יותר נחת מאשר להיות השגרירה הראשונה של סעודיה בארצות הברית ולראות פתרון לסכסוך הישראלי – פלסטיני בגלל שזה סכסוך שלקח ממני את אבי".

‏השגרירה הסעודית הגיבה בריאיון לדיווחים על כך שסעודיה מעוניינת באור ירוק אמריקני לתכנית גרעין בעבור שדרוג היחסים עם ישראל: "סעודיה תמיד תבוא לארצות הברית ראשונה כשזה נוגע לטכנולוגיה חדשה". היא סירבה לומר אבל האם פניה של ריאד לקבל את הטכנולוגיה המדוברת ממדינות אחרות שאינן ארה"ב.

ראש הממשלה נתניהו ארה''ב סעודיה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד