כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בדיון 40 חתימות

נתניהו במליאה: "אין חצי עם, אין אלה נלחמים ואלה לא נלחמים"

ראש הממשלה נתניהו נאם במליאת הכנסת ואמר: "אין חצי עם, אין אלה נלחמים ואלה לא נלחמים. אין כמה שירתו פה או כמה מתים בכל צד. אתם באמת רוצים להיכנס לסטטיסטיקה של מי נופל בקרב?". לפיד: "אכן שיניתם את המשוואה, לרעה. המשוואה פועלת נגד אזרחי ישראל"

נתניהו במליאה: "אין חצי עם, אין אלה נלחמים ואלה לא נלחמים"
בנימין נתניהו נואם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהשתתפות ראש הממשלה על פי בקשתם של 40 חברי כנסת בנושא "סיכון צבא העם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בדיון: "אנו בעיצומו של מאבק נגד טרור שמחייב אותנו כל הזמן להיות לפני אויבנו, כי אין כוח מוחלט יש רק כוח יחסי שמחייב אותך לחדש ולהקדים את האויב ולשנות המשוואה באופן תדיר. אנו משנים את המשוואה.

ביחס לטרור מסביבנו אני מציין שלושה שינויים של המשוואה – מבצע שומר חומות שבו החזרנו את החמאס אחורה כעשור. מספר הטילים והרקטות שהחמאס ירה משטח עזה לשטח ישראל עומד על אפס משום המכה שינתה את המשוואה בעוצמה אדירה.

מי שלא קיבל את המסר הזה היה הג'האד האסלאמי, וגם פה שינינו את המשוואה. שינוי נוסף היה בשבוע שעבר – החולייה שיצאה מג'נין במטרה לפגוע בכוחותינו – בעודם יוצאים מהרכב, הורידו אותם עם מל"ט. זה אינו אומר שהטרור שוקט על שמריו. גם הוא פועל".

נתניהו הוסיף: "השאלה היא מי ישיג את מי. מאז הקמת הממשלה הזו חיסלנו ועצרנו למעלה מ-100 טרוריסטים, רובם חוסלו. מי שרוצח או פוגע אצלנו הולך לאחד משני מקומות – או לקבר או לכלא, רובם לקבר. הממשלות בראשותי הביאו את העשור הטוב ביותר של מדינת ישראל.

אין חצי עם, אין אלה נלחמים ואתם לא נלחמים. אין כמה משרתים פה ואיפה שירתו ומיהם המפקדים ומיהם הקרביים, וכמה מתים בכל צד. על מה אתם מדברים? אתם באמת רוצים שנכנס לסטטיסטיקה של מי נופל בקרב? תרדו מזה!".

ראש הממשלה הבהיר: "לא מקובלת עליי שום אמירה שמגנה או הופכת את ראשי הזרועות שנלחמים לכוח מרדני. הלוואי שאשמע באותה עוצמה ומהירות את הגינוי לסרבנות שמסכנת את כולנו. עוד דבר שלא מקובל עליי – שכשהדם רותח שאנשים יתנו דרור לעצמם, יפשטו על כפרים ויציתו מבנים. אם היו טענות לשימוש בכוח מופרז – הנחיתי גם את זה לבדוק. אנו מדינת חוק, זה חל בגולן, באזור יהודה ושומרון ובאיילון.

לגבי הצבא – הצבאות בעולם אינם גדלים באופן פרופורציונאלי לאוכלוסייה. מה שמייצר את יכולת האש וההגנה זה פלטפורמות צבאיות, זה יכולת נשיאת האש, והטכנולוגיה כמובן מצמצמת את זה. לנו יש צבא גדול מאוד יחסית לגודל האוכלוסייה שלנו, שגדלה בקצב המהיר ביותר כמעט בעולם מלבד אפריקה ומקומות מסוימים. בישראל יש אוכלוסייה שגדלה מהר וצבא שהוא גדול. אי אפשר להתעלם מזה שאנו מגיעים לגודל אופטימלי ואז ברור שנעצרים בגיוס. יש ציבור ערבי שחלק קטן ממנו משרת, יש ציבור חרדי שחלק קטן ממנו משרת".

במהלך הנאום וברגע ביזארי נתניהו הקריא במליאת הכנסת "מעשה בחמש בלונים", על מרב, איווט, מנסור, בני ויאיר. נתניהו אמר: "מעשה בחמישה בלונים שניפחו כמה חברים, שמחה וששון לכל ילד בלון. ליאיר בלון כחול, לבני בלון צהוב, למרב בלון סגול, לאיווט בלון ירוק ולמנסור בלון אדום. כל הילדים והבלונים יצאו לטיול. יאיר שמח קפץ והבטיח: דירוג האשראי לא יצליח. נפל הבלון הכחול על שיח והתפוצץ, הבלון נקרע. דירוג האשראי לא הדרדר אבל יאיר היקר, מחר כבר תנפח לך בלון אחר".

"בני הגיע והוא גבוה מחזיק את הבלון הצהוב אל מול הרקיע, הלכה הדמוקרטיה צעק בני בגרון מחוספס. צעק-צעק ופתאום בום טראח מה קרה, הבלון התפוצץ הבלון נקרע. חברי אופוזיציה, בכל יום מתפוצץ עוד בלון - אבל דבר אחד בטוח, אתם לא תפסיקו לנפח בלונים ואנחנו נמשיך להוביל את ישראל לחוף מבטחים".

לסיום אמר: "מה שמסתמן זה שבסוף צריך ליצור איזשהו מודל לעשרות השנים הקרובות שיורכב משלושה דברים – אלו שמשרתים ויקבלו את התגמול הראוי. יש את הצעת חוק יוקרת השירות. זה חוק נכון לאור הרצון שלנו לתת פרק זמן מינימאלי של שירות ותגמול מקסימלי לפי טיב השירות. זה חוק נכון והגיע זמנו.

לגבי אלו שאינם משרתים וגם אלו שתורתם אמונתם – יש פה עניין משותף של כולנו להביא לכניסה לשוק העבודה ככל המוקדם. ישנו הנושא השלישי של שירות אזרחי לאומי, שלגביו צריך לחשוב מהו המודל הנכון ואיך לתקצב זאת. אנו נידרש לכך ובסוף יהיו פה חוקים טובים שיתנו ביטוי לדברים האלו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "אני רוצה דווקא להסכים עם התזה הבסיסית של נאומו של ראש הממשלה – אכן שיניתם את המשואה. בוא נדבר על שינוי המשוואה שלכם אדוני ראש הממשלה. בחצי שנה האחרונה של 2022 כשאני הייתי ראש ממשלה היו 12 הרוגים מטרור, בדצמבר, החודש האחרון לכהונתי כראש ממשלה – אפס. בחצי שנה שלכם, הראשונה כממשלה, 28 הרוגים מטרור יותר מכפול. זה אכן שינוי משוואה.

אם מדברים על שינוי משוואה, החיזבאללה בשבועות האחרונים הקים מאהלים בתוך שטח ישראל, בחוות שבע"א, זה שינוי משוואה. אתה רוצה שינוי משוואה. מה 1.1.23 כשהפכת לראש הממשלה היו כבר 1,786 טילים מעזה והיו גם 34 טילים שנורו לתוך שטח ישראל מלבנון. זה בהחלט שינוי משוואה. זה לא היה פה עשרות שנים".

עוד אמר לפיד: "היום חמאס לקח אחריות על זה שהוא ירה טיל מאזור ג'נין לעברנו. לא פגעו, תודה לאל, אבל זה שינוי משוואה, עשרות שנים לא היה ירי טילים מתוך יהודה ושומרון לעבר יישובים ישראלים. אם זה לא שינוי משוואה אני לא יודע מה הוא שינוי משוואה.

להתמודד עם הנושא האיראני בלי גיבוי אמריקאי מפני שאתה איבדת את ארה"ב זה בוודאי שינוי משוואה. לרסק ככה את כל הפרמטרים הכלכליים את ההשקעות מחו"ל, את השקל במהירות כמו שאתם עשיתם זה שינוי משוואה. אכן שיניתם את המשוואה לרעה. המשוואה פועלת נגד אזרחי ישראל.

הבעיה הגדולה של הממשלה הזאת, הבעיה שלכם היא שאי אפשר לסמוך עליכם. אי אפשר יותר לסמוך עלייך, פעם אפשר היה כבר אי אפשר. אי אפשר לסמוך עלייך עם החינוך של הילדים שלנו, אי אפשר לסמוך עלייך עם הביטחון שלנו, בוודאי שאי אפשר לסמוך על העובדות השקריות שאתה משתף. כל מה שנותר לנו אדוני ראש הממשלה זה לסמוך על יכולתך לעשות פארודיות בחרוזים על ספרי ילדים".

בנימין נתניהו יאיר לפיד מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד