כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ראש הממשלה, השרים והח"כים

גינויים חריפים לתקיפת הקצין: "נמצה את הדין עם הפורעים"

במערכת הפוליטית גינוי מקיר לקיר למעשה השפל והנבזה בתקיפתו המילולית של אל"מ אליאב אלבז, מח"ט בנימין בעת צאתו מניחום אבלים אצל משפחת נרצח בפיגוע בעלי. נתניהו: "חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל"

גינויים חריפים לתקיפת הקצין: "נמצה את הדין עם הפורעים"
אל"מ אליאב אלבז צילום: דובר צה"ל

גינויים חריפים הלילה (שלישי) מצד בכירי המערכת הפוליטית נגד קומץ מתיישבים שגירשו במילים בוטות וחמורות את מח"ט בנימין אליאב אלבז מניחום אבלים אצל בני משפחת הקדשו הראל מסעוד הי"ד, שנרצח בפיגוע בעלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הלילה הודעת גינוי וכתב: "התקיפה והגידופים נגד מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז, שמפקד על הכוחות ששומרים על אזרחי ישראל הם חרפה ואני מגנה אותם בתוקף. לא נקבל ולא נכיל כל סוג של אלימות נגד קציני וחיילי צה"ל".

מח\"ט בנימין מגורש ע\"י מתנחלים

שר הביטחון יואב גלנט עדכן בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי הלילה עם מפקד חטיבת בנימין אל"מ אליאב אלבז, בעקבות האלימות הנבזית שספג ביד בנימין. אל"מ אלבז הוא קצין מצטיין, המקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ופועל לילות כימים להגנה על אזרחיה. פגיעה בחיילי וקציני צה"ל כמוה כפגיעה בדגל המדינה. לא נאפשר זאת, נמצה את הדין עם הפורעים".

"תתביישו לכם!". כך מטיח שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בפורעים ומגנה: "תקיפת המח"ט היא חמורה מאד וראויה לכל גינוי. לא יכולה להיות שום הבנה או הצדקה לקריאות נוראיות אלה כלפי מפקד בצה״ל שמוסר את נפשו על הגנת עם ישראל, מדינת ישראל וההתיישבות".

עוד בנושא:

תיעוד מביש: הקצין גורש מניחום האבלים אצל משפחת הנרצח

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר פרסם תגובה רפה יותר ממנו וכתב: "גם אם יש זעם או טענות, זאת לא הדרך להטיח ביקורת, וודאי במקרה של מח"ט בצה"ל. אין שום מקום להתנהגות כזאת וקריאות כאלה נגד מפקדים בצה"ל".

גם שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' גינה את המעשה בין הראשונים וכתב: "תקיפת מח"ט בנימין אליאב אלבז שהגיע הערב לנחם את משפחתו של הראל מסעוד ז"ל הינה ארוע מביש וראוי לכל גנאי. קומץ קטן שבפגיעה במפקד פגעו בעם ישראל כולו. אנחנו בימים קשים וכואבים אבל אסור לנו לרגע לשכוח את מסירותם של מפקדי ולוחמי צה"ל. אחים אנחנו". כך קיש.

שר הקליטה אופיר סופר מ'הציונות הדתית' התנער גם הוא מהקיצונים וכתב: "אני רואה בחומרה רבה את תקיפתו הערב של מח״ט בנימין, אליאב אלבז, שהגיע לנחם את משפחתו של הראל מסעוד ז״ל. אין, ולא תהיה לעולם הצדקה והבנה כלפי תקיפת מפקדי ולוחמי צה״ל, אותם מפקדים ולוחמים המוסרים את נפשם למען מדינת ישראל. האירוע הערב ראוי לכל גינוי".

"מה זה לגרש מח"ט שבא לנחם? מה זו ההתנהגות הזו?", תהתה סגנית שר האוצר, ח"כ מיכל וולדיגר והוסיפה: "אין תירוצים ואין הצדקות. מזועזעת ומגנה את הפגיעה באל"מ אלבז שמוסר נפשו יום יום למען ביטחון האזרחים בהתיישבות. מן הראוי שתרוצו לבקש סליחה".

ח"כ דני דנון מ'הליכוד' גינה גם כן וכתב: "עם ישראל כולו עומד מאחורי קציני צה"ל ומפקדיו ומצדיע להם. החיילים והמפקדים שלנו מוסרים את נפשם להגנת האומה. הם לא קובעים מדיניות - אלא ממלאים אחר הוראות הדרג הנבחר. מי שגירש את מח״ט בנימין אל"מ אליאב אלבז היום מניחום האבלים ראוי לכל גינוי. אם יש ביקורת - הפנו אותה אלינו, נבחרי הציבור. השאירו את החיילים מחוץ לשיח הפוליטי".

שר הביטחון לשעבר ח"כ בני גנץ תקף ומסר: "אל״מ אליאב אלבז הוא קצין ומפקד עתיר זכויות שמקדיש את חייו לביטחון המדינה. הקריאות נגדו לא רק בזויות, הן מעידות על כשל ערכי ורוח גבית שמקבלים קיצוניים בימים אלו נגד כוחות הביטחון. המעשים וההתבטאויות שאנו רואים בימים האחרונים עלולים להיגמר באסון."

ח"כ אוהד טל מ'הציונות הדתית' פרסם הודעת גינוי וכתב: "מח"ט בנימין כמו גם כלל מפקדי וחיילי הצבא, עושים לילות כימים לשמור על בטחון כולנו. עם כל הכעס והתסכול אסור בשום אופן להגיע למקומות האלו. בתי אבלים אלו מקומות קדושים וצריכים לשמור אותם מחוץ לתחום".

הפיגוע בכניסה לעלי תקיפת חייל תקיפת קצין בנימין נתניהו יואב גלנט מתנחלים אליאב אלבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד