א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
את מי החרדים מעדיפים?

רוב היהודים תומכים בנשיא המכהן ביידן

בעוד דונלד טראמפ מתחזק בתוך המפלגה הרפובליקנית וצפוי לנצח בפריימריז, נערך סקר בקרב יהודי ארצות הברית, ממנו עולה כי רוב היהודים תומכים בנשיא המכהן, ורק האורתודוקסים תומכים יותר בנשיא לשעבר

רוב היהודים תומכים בנשיא המכהן ביידן
חרדים בניו יורק צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

סקר חדש של רשת NBC מעלה כי 51 אחוזים ממצביעי המפלגה הרפובליקנית אמרו כי יצביעו עבור טראמפ בפריימריז לראשות המפלגה. מושל פלורידה רון דה-סנטיס ניצב במקום השני עם 22 אחוזים, ובמקום השלישי סגן הנשיא לשעבר מייק פנס עם 7 אחוזים בלבד. שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר ניקי היילי ניצבת במקום הרביעי עם 4 אחוזים.

במקרה כזה, של התמודדות חוזרת לנשיאות ארצות הברית בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן, נראה כי רוב היהודים יצביעו לנשיא המכהן – בעוד היהודים האורתודוקסים יצביעו עבור הנשיא לשעבר. בסקר, שנערך על ידי Electoral Jewish Institute עולה כי ביידן מקבל 72% מיהדות ארה"ב, לעומת 22 אחוזי תמיכה בלבד לטראמפ. 67% מרוצים מביידן ואילו 80% מהמצביעים היהודים מסתייגים מטראמפ.

לעומת זאת, בקרב היהודים האורתודוקסים, המגמה הפוכה: 76% תומכים במועמדותו של דונלד טראמפ לעומת 13 אחוזי תמיכה בלבד לג'ו ביידן. עוד עולה מהסקר כי 88% מהמצביעים היהודים האורתודוקסים מסתייגים מהנשיא ביידן.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024 סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד