י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אלה התנאים

50 אלף ש"ח מענק: קבינט הדיור עם שורה של החלטות דרמטיות

קבינט הדיור דן במדיניות הדיור הממשלתית ואישר שורה של צעדי מדיניות במטרה להמשיך להוביל את מגמת ירידת המחירים. אושר מענק ממשלתי של 50 אלף שקל לרוכשי דירה מיד שנייה - כל עוד מחיר הדירה פחות מ-600 אלף שקלים

50 אלף ש"ח מענק: קבינט הדיור עם שורה של החלטות דרמטיות
בנימין נתניהו/יצחק גולדקנופף צילום: אבשלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

קבינט הדיור התכנס היום (שלישי), בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודן בשוק הדיור – ברקע השינוי הדרמטי שחל בו בעקבות עליית הריבית במשק.

הקבינט אישר תוכנית מענקים לרכישת דירות מיד שנייה במסגרת של הגרלות ואת הגדלת המענקים לרכישת דירות במסגרת תוכנית "דירה בהנחה" בפריפריה.

הקבינט החליט על קביעת יעדי המדיניות בשוק הדיור, וקבע יעד של 90,000 יחידות דיור לשיווק, יעד של 125 אלף יחידות דיור לתכנון ויעד ביצוע של למעלה מ-61 אלף עסקאות שיווק יחידות דיור, על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

כמו כן, הקבינט אישר את הרחבת המענקים והסבסוד של עלויות הפיתוח במסלולי שיווק של מחיר מטרה, כל זאת במטרה להבטיח את המשך הצלחת השיווקים ולמען המשך שיווק דירות בהישג יד לכלל אזרחי ישראל. לכן יוגדל המענק לרוכשים ב-10,000 ₪ ויעמוד על 50,000 ₪ ותינתן תוספת סבסוד בסך 35,000 ₪ ביישובים העומדים בתנאי המענק. לצד זאת, אישר הקבינט הרחבה של פעילות ההגרלות לזכאים, גם לדירות יד שנייה במחיר נמוך מ-600 אלף ש"ח, כך שזכאים יוכלו להנות ממענק בגובה 50 אלף ש"ח לרכישת דירה זולה.

לצד זאת, דרש ראש הממשלה והשרים להמשיך בפעילות הסרת החסמים, ובדגש על חסמי תשתיות. בנוסף, דנו בשורה של צעדים אופרטיביים שמטרתם הבטחת שמירה על קצב התחלות בנייה העולה על הגידול במשקי הבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הורדת מחירי הדיור היא יעד מרכזי במלחמה שלנו ביוקר המחייה. אחת המשימות היא לשחרר עשרות אלפי יחידות דיור ברשויות המקומיות שכבר עברו את תהליך התכנון. ראשי העיר אומרים שהם יאשרו את בנייתן רק כשיהיה בידם מימון לתשתיות כמו ביוב, חשמל ומים. במשרד האוצר אומרים שיאשרו תשתיות רק לאחר שתחל הבנייה.

"לבקשתי, שר האוצר אמר שהוא מוכן להקדים את המימון של התשתיות לראשי ערים, דבר שישחרר מספר גדול של יחידות דיור לשוק. כמו כן הנחיתי להביא לישיבה הבאה יעדי עסקאות והתחלת בנייה לשנת 2024. אני מודה לשר השיכון ושר האוצר על הדיון וקבענו להתכנס שוב תוך שבועיים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אנחנו פועלים ונמשיך לפעול במרץ כדי לזרז, לפשט, ולקדם תהליכים כדי להגדיל את ההיצע, להנגיש ולהוריד את מחירי הדיור. ההחלטות שקיבלנו היום מצטרפות לשורת רפורמות דרמטיות שהעברנו במסגרת חוק ההסדרים, ובכלל זה הקרן לתמרוץ הדיור (קרן הארנונה) ולתקציבים גדולים מאוד לפיתוח ולתשתיות תומכות דיור. כדי לפתור את מצוקת הדיור נדרש שיתוף פעולה של כלל משרדי הממשלה ומכאן חשיבותו של קבינט הדיור בהובלת ראש הממשלה".

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף: "מטרת העל של הקבינט הזה היא לזרז, לפשט, ולקדם תהליכים על מנת לפתור את הבעיה מהשורש ולהתקדם בדרך ליעד שכולנו מכוונים אליו והוא פתרון מצוקת הדיור בישראל, שנמשכת כבר יותר מידי זמן. אנחנו הולכים לבצע בעזרת השם מהפכה בדיור שתלויה בכל משרדי הממשלה. זה בידיים שלנו יחדיו. לטובת כלל אזרחי ישראל".

קבינט הדיור אישר פה אחד את הצעותיו של שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף:

יעדי הממשלה בקבינט הדיור:

תכנון: 115,000 יח”ד
שיווק: 90,000 יח”ד
עסקאות: 61,000 יח”ד

פיילוט מענקי יד שניה למחוסרי דיור:

מענק של 50 אלף שקל לרכישת דירות ברחבי הארץ מיד שנייה באמצעות הגרלות, בדירות במחירים של 300-600 אלף ש”ח.

מענקים בדירה בהנחה מחוץ לאזורי הביקוש:

הגדלה מ-40 אלף ש”ח ל-50 אלף ש”ח,
הגדלת סבסוד הפיתוח במכרזים אלו ל-85 אלף ש”ח
עליה של 35 אלף ש”ח

הורדת מחיר המינימום במכרזים:

הורדת מחיר המינימום במכרזים ל15% משומה עדכנית
לעומת 50% משומה, כיום.

משבר הדיור מצוקת הדיור קבינט הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד