י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"משפחתי מחסידות גור"

סגן השר אבי מעוז ביקר במוזיאון בבני ברק: "התרגשתי"

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז ביקר במוזיאון 'גנזך קידוש השם' המנציח את גבורת הרוח של העולם היהודי שנחרב בשואה, ובנס תקומת עם ישראל לאחריה

סגן השר אבי מעוז ביקר במוזיאון בבני ברק: "התרגשתי"
אבי מעוז ב'גנזך קידוש השם' צילום: באדיבות המצלם

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז ביקר במוזיאון 'גנזך קידוש השם' בבני ברק. המוזיאון עוסק בהנצחת העולם היהודי הפורח שנחרב בשואה, בגבורת הנפש היהודית ובנס תקומת עם ישראל בארצו לאחר השואה.

מעוז קיבל סקירה מקיפה על הפעילות של המוזיאון ושמע על האתגרים העומדים בפני המוזיאון. במהלך הביקור נרשמה התרגשות רבה כשסגן השר ראה תפילין של ראש זעירות ששימשו יהודי במהלך שנות השואה.

בסיום הסיור אמר מעוז כי הוא התרגש מאוד. "המשפחה של אמא שלי הייתה מחסידי גור. אני קרוי על שמו של סבא שלי, ר אביגדור באום ה' יקום דמו, שהוא ואשתו, וארבעה מילדיהם עלו על המוקד בשואה. זה בהחלט מרגש. חיפשתי על המפה את העיירה בה משפחתה של אמי הייתה. אמי הייתה בגטו לודז', ואז נשלחה לאושוויץ, ומשם היא נשלחה על ידי מנגלה יימח שמו וזכרו לעבודה בערי הקרפטים.

אשמח לעזור למוזיאון ולפעילותו החינוכית וההנצחתית. זה בהחלט משתלב עם הזהות היהודית של המדינה, ונמצא את הדרכים לעזור. זה נוגע לכל הציבורים. שומרי תורה ומצוות, וגם שאינם כאלה".

גנזך קידוש השם השואה אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד