כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כיצד יכריעו ב'סלבודקה'?

החשש בש"ס והדילמה ב'דגל התורה': אלעד בלב מערכת הבחירות

אלעד צפויה לעמוד שוב בלב מערכת הבחירות המוניציפלית בערים החרדיות | בש"ס כבר הכריזו על מועמד ורק ממתינים לתמיכת 'דגל', אך במפלגה לא כולם ששים לממש ההסכם | ש"ס נחושה להשיב את הראשות לידיים ספרדיות ובישיבת סלבודקה נוטים לתמוך בבוגר הישיבה | תמונת מצב

החשש בש"ס והדילמה ב'דגל התורה': אלעד בלב מערכת הבחירות
יהודה בוטבול ושרוליק פרוש צילום: יעקב כהן

כמו במערכות הבחירות הקודמות, גם במערכת הבחירות המתקרבת העיר אלעד צפויה לעמוד במרכז הזירה המוניציפלית. הנושא העיקרי שנמצא כעת בלב מערכת הבחירות ועשוי להכריען, הוא ההסכם בין 'דגל התורה' לש"ס.

בש"ס אומרים כי יתמקדו בהחזרת ראשות העיר לידי מועמד מטעם המפלגה. כידוע, המועמד שכבר הוצג הוא יו"ר ש"ס המקומי יהודה בוטבול, ובמפלגה נחושים להציגו כאלטרנטיבה רצינית מול ראש העיר המכהן ישראל פרוש.

בסוף השבוע שעבר כינס יו"ר ש"ס אריה דרעי את חברי סיעתו. במהלך הישיבה אמר דרעי כי ש"ס תתמקד הפעם בעיר אלעד, במטרה להחזיר את ראשות העיר לידיים ספרדיות. במפלגה אומרים כי הם מקווים ש'דגל התורה', שחתמה על הסכם במערכת הקודמת, תתמוך במועמד ש"ס. בבחירות הקודמות, נזכיר, תמכה ש"ס במועמד 'דגל התורה' יצחק פינדרוס, אלא שזה נפסל בסופו של על ידי בג"צ כעשרה ימים לפני הבחירות, מה שאילץ את המפלגה לתמוך במועמד חלופי ללא סיכויים לצלוח את הבחירות.

כעת, הדילמה ב'דגל התורה' קשה. חילופי ההנהגה - עם פטירתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל - מעצימים את הסאגה סביב העיר אלעד. ככל הידוע, ישיבת סלבודקה - בה מכהנים ראשי הישיבה הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש - תומכת במועמדותו של בוגר הישיבה וראש העיר המכהן ישראל פרוש, שצפוי לנסות ולכבוש פעם נוספת את ראשות העיר. יצוין כי בימים אלה בבית ראש הישיבה הגר"ד לנדו מתחבטים בסוגיה האם הם מחויבים להסכם שנחתם בעבר.


יעמדו בהסכם עם ש"ס? הדעות ב'דגל' חלוקות | ראשי 'דגל התורה' בכינוס לקראת הבחירות

ב'דגל התורה' מספרים על הדיון סביב כיבוד ההסכם. "דבר ראשון", אומר ל'בחדרי חרדים' גורם במפלגה, "ראש הישיבה הגר"ד לנדו אינו חבר במועצת גדולי התורה ואינו מחויב להסכמים הפוליטיים שנחתמו, והוא יכול להביע תמיכה נפרדת במי מהמועמדים". טענה נוספת, אותה מציגים גורמים שונים ב'דגל התורה', היא "כי לבסוף מועמד דגל התורה יצחק פינדרוס לא התמנה לראשות העיר מאחר ונפסל, ועל כן ייתכן ולא צריך לתמוך כעת במועמד של ש"ס".

מנגד, ב'דגל התורה' יש מי שמסביר כי ההסכם שנחתם אז וגובש על ידי סגן השר אורי מקלב, לא דיבר על זכיית המועמד, אלא על הצגת מתמודד שאכן זכה לתמיכת ש"ס, אך בשל פסילת בג"צ לא נותר הזמן להציג מועמד חדש, וכך ניצח פרוש את הבחירות.

"על כן", אומרים גורמים רשמיים ב'דגל בתורה', "יש לכבד את ההסכם ולתמוך ביהודה בוטבול, מועמד ש"ס, לראשות העיר אלעד".

כך או כך, בימים הבאים תחל להתבהר הזירה המוניציפלית. מלבד ירושלים, זירות רבות צפויות להיפתח מחדש, כולל העיר בני ברק שצפויה לסעור אחרי שנים ארוכות בהן הבחירות היו שקטות וברורות עם הסכם רוטציה וותיק. אלא, שב'דגל התורה' יש מי שבוחן כעת מחדש את הרוטציה המסורתית. כך, גם הערים בית שמש וביתר עשויות להיפתח לקרב שיוכרע לבסוף בדיל ארצי.

אלעד ש"ס דגל התורה בחירות מוניציפאליות בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד