כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פי חמישה מלפיד

נחשף: העלות החריגה של טיסת נתניהו ורעייתו לצרפת

בעקבות התעקשותו של נתניהו לחכור מטוס מדגם שמשמש לטיסות בין יבשתיות, לצד החנייה הארוכה במהלך סוף השבוע, עלות טיסתו של ראש הממשלה לפריז הייתה גבוהה במיוחד. טיסה דומה של קודמו בתפקיד, יאיר לפיד, עלתה למדינה 108 אלף דולר בלבד

נחשף: העלות החריגה של טיסת נתניהו ורעייתו לצרפת
נתניהו במטוס צילום: פלאש 90

המדינה שילמה 550 אלף דולר עבור טיסת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לפריז בפברואר - פי חמישה ממה ששילמה המדינה על אותו מסלול עבור ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד.

לפי הפרטים שמתפרסים באתר "חדשות התעופה" עלות חכירת מטוס הבואינג 777-200 של חברת אל על עמדה על כ-505,000$ֿ, ללא הוצאות נלוות בדמות מיסי נמל וחניית המטוס למשך מספר ימים. מאחר שהעלות נגזרת בין השאר משקלול הטיסות המסחריות שהיו מתבצעות באמצעות המטוס במהלך ימי החכירה, המתנת המטוס על הקרקע במהלך הימים שישי ושבת העלתה את המחיר ביתר שאת.

יצוין כי בשל העובדה שראשי ממשלה מחויבים לחכור מטוס מחברה ישראלית, אל על הייתה היחידה להגיש הצעת מחיר לנסיעה מכיוון שנתניהו התעקש לחכור לטובת הנסיעה מטוס יקר מדגם בואינג 777 שאינו נמצא בצי של חברות ישראליות אחרות.

הסיבה להתעקשותו של נתניהו היא שבטיסות אח"מים ניתן להכשיר במטוס זה מחלקה ראשונה, שמאפשרת חציצה מוחלטת בין ראש הממשלה ורעייתו לשאר הפמליה.

הדגם המקובל לטיסה ליעדים באירופה הוא בואינג 737 - ששימש את ראש הממשלה הקודם יאיר לפיד לטיסה לפריז ביולי 2022, גם היא לשם פגישה עם הנשיא. עלות הטיסה הסתכמה ב-108 אלף דולר.

עלות חכירת מטוס 737 הקטן יותר של אל על לנסיעת ראש הממשלה נפתלי בנט לאמירויות בחודש דצמבר 2021 עמדה על 27,490$, לא כולל תשלום מיסי נמל, לטיסה הקצרה לדובאי. מטוס ה-737 כולל עד 189 מושבים ב-2 מחלקות: תיירים ועסקים עם מושבי כורסא.

ממשרד ראש הממשלה מסר בתגובה: "הפגישה עם נשיא צרפת ארכה שעתיים וחצי - פגישה שנחשבת ארוכה מאוד בכל קנה מידה. כמו כן, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם עשרות אנשי עסקים מצרפת, שהונם מוערך בכ-150 מיליארד אירו, אשר הביעו עניין להשקיע בישראל. בנוסף, התקיימה פגישה עם בכירי הקהילה היהודית בצרפת וראש הממשלה נתניהו התראיין לתקשורת המקומית. בנוגע לעלויות, הכל נעשה כדת וכדין ובהתאם לנהלים, באישור מנכ"ל וחשב המשרד".

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מאז ומתמיד הטיסה את האישים הבכירים ביותר בישראל ותמשיך לעשות זאת. מטבע הדברים לא נפרט בנוגע לעלויות ותמחור מכרז כזה או אחר".

 

בנימין נתניהו פריז עמנואל מקרון אל על

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד