י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיא סיני

תודה לרוסיה: היקף היצוא של סין הוא הגדול ביותר ברבעון השני של 2023

הרוסים הפכו לצרכנים גדולים של מכוניות המיוצאות מסין. בגלל שמאז הפלישה לאוקראינה, חלק גדול מיצרני הרכב המערביים כמו פורד ומרצדס בנץ הפסיקו למכור מכוניות ברוסיה

תודה לרוסיה: היקף היצוא של סין הוא הגדול ביותר ברבעון השני של 2023
רכבי BYD נפרקים מאוניה. מעל מליון רכבים סיניים יוצאו צילום: BYD

סין היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר בעולם ברבעון הראשון של השנה. כך עולה ממחקר שפרסמה פירמת הייעוץ ALIXPARTNERS. לפי עיקרי הניתוח של ALIXPARTNERS, במהלך החודשים ינואר עד סוף מרץ הסינים ייצאו כ-1.07 מיליון מכוניות, מה שממקם אותה מעט לפני יפן אשר ייצאה כ-1.0 מיליון מכוניות בתקופה זו.

אחת הסיבות ליצוא המאסיבי מסין היא גם סיבה טכנית: הניתוח של ALIXPARTNERS מנתח את יצוא הרכב לפי מדינה ויצרני הרכב הסינים מעדיפים לייצר במדינת המוצא, כלומר בסין. לעומת זאת טויוטה לדוגמה מייצרת גם בתורכיה, בצרפת ואפילו בדרום אפריקה.

לפי הנתונים שחושפת ALIXPARTNERS, הסיבה העיקרית להובלה של הסינים על היפנים ביצוא רכב היא דווקא שוק הרכב הרוסי, שאליו סין ייצאה 112,000 מכוניות ברבעון הראשון של השנה. הרוסים הפכו לצרכנים מכורח של מכוניות סיניות, פשוט בגלל שמאז הפלישה לאוקראינה, חלק גדול מיצרני הרכב המערביים כמו פורד ומרצדס בנץ הפסיקו למכור מכוניות ברוסיה, מה שפתח את הדלת למכוניות הסיניות והעניק לסינים את הבכורה כמדינה אשר מייצאת הכי הרבה מכוניות.

לפי פרסומים מרוסיה, במאי האחרון לדוגמה המכונית הכי נמכרת ברוסיה היתה כמובן לאדה הרוסית, אבל אחריה נמצאים שמות שהרוסים בעבר לא הכירו: האוואל ג'וליון הסינית, ג'ילי קולריי ובמקום הרביעי עוד רכב רוסי: גאז גזל.

סין רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד