כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ממשיך להסתבך

טראמפ הוקלט: "יש לי ערימה גדולה של ניירות"

רשת CNN חשפה את ההקלטה שהגיעה לפני כחודש לידי התביעה הפדרלית, ובה טראמפ נשמע מציג לעוזריו מסמכים מסווגים על תוכניות לתקיפה באיראן שניתנו לו לדבריו ע"י רמטכ"ל צבא ארה"ב. "זה לא מדהים? יש לי ערימה גדולה של ניירות"

הנשיא לשעבר טראמפ
הנשיא לשעבר טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

רשת CNN פרסמה את ההקלטה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מדבר על מסמכים חסויים בעניין תוכנית המתקפה האמריקנית נגד איראן, עם אזרחים שאינם מחזיקים בסיווג ביטחוני.

בהקלטה טראמפ התייחס ליושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מילי, שטען כי טראמפ רצה לתקוף את איראן. בהקלטה נשמע טראמפ אומר לבני שיחו: "זה לא מדהים? יש לי ערימה גדולה של ניירות. תראו, זה היה הרמטכ"ל ומשרד ההגנה, לא אני". הוא הוסיף: "זה בסיווג גבוה. הכול מידע סודי", לקול צחוקם של הנוכחים.

ההקלטה היא אחת הראיות המרכזיות נגד טראמפ במשפט המסמכים המסווגים, משום שהיא מוכיחה לטענת התביעה שהנשיא לשעבר החזיק במסמכים כאלה וידע בבירור שהם מסווגים וסודיים.

קטעי מלל מההקלטה כבר נחשפו בכתב האישום נגד טראמפ, ובכללם ההודאה שהמסמך שהציג הוא סודי ביותר, אבל בהקלטה נשמע גם המשך השיחה המפלילה: "זה כל כך מגניב", טראמפ אומר בה. "כנראה שכמעט לא האמנת לי, אבל עכשיו את מאמינה לי". העוזרת משיבה: "לא, האמנתי לך", וטראמפ תוהה: "זה מדהים, נכון?". "לא, הם מעולם לא פגשו מלחמה שהם לא רצו", משיבה לו העוזרת.

מסמכים מסווגים דונלד טראמפ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד