כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"אני מודאג מזה"

גלנט על האירועים ביו"ש: "קבוצה מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות"

שר הביטחון יואב גלנט התייחס במליאת הכנסת למהומות האחרונות ביו"ש מצד ישראליים ואמר: "הציבור היהודי ביהודה ושומרון הוא ציבור שומר חוק וסדר ביסודו של דבר". עוד אמר: "קבוצה של פורעי חוק וסדר וחלק ניכר מהם לא באים מתוך יהודה ושומרון, והם לא תושבי האזור"

גלנט על האירועים ביו"ש: "קבוצה מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות"
יואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון, ח"כ יואב גלנט, השיב היום (רביעי) לשאילתא של ח"כ מירב בן ארי בעניין התפרעויות של ישראליים ביהודה ושומרון.

בן ארי שאלה: "לא צריך להיות קצין מודיעין כדי להבין שחס וחלילה כמו בפעמיים הקודמות, באירוע הטרור הבא כנראה שנראה מתנחלים יוצאים לשרוף בתים. אני שואלת אותך אדוני השר, האם הצבא מוכן לאירוע הבא?"

השר גלנט אמר: "השאלה שהעלית היא רצינית. הציבור היהודי ביהודה ושומרון הוא ציבור שומר חוק וסדר ביסודו של דבר, לא משנה אם המתיישבים גרים בישוב מבודד או בעיר מרכזית. זה נכון ל-99.99% מהם".

גלנט הוסיף: "קבוצה של פורעי חוק וסדר וחלק ניכר מהם לא באים מתוך יהודה ושומרון, והם לא תושבי האזור. מדובר על קבוצה מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות, והקבוצה הזאת גדלה - אני מודאג מזה, וגם ראש הממשלה והרמטכ"ל מודאגים מזה".

עוד אמר גלנט: "אנחנו לא פוגעים ולא שורפים חפים מפשע ובלתי מעורבים - כאתוס יהודי. אני לא אאפשר מצב שאנחנו נתנהג כמו האויבים שלנו, אלה לא הנורמות שלנו ולא התרבות שלנו ולא הדרך שעם הספר צריך להתנהג. לשמחתי המטרות שלנו ושל האויבים שלנו הם מטרות שונות – הם רוצים לגרש אותנו ואנחנו רוצים להקים מדינה משגשגת לכל מי שחי בה. יש מי שממונה על החוק והסדר גם אם הוא עושה את מלאכתו ב99.99% ולא ב100% וקוראים להם כוחות הביטחון. המג"דים במילואים שהותקפו על ידי קבוצת הפורעים הם חלק מתושבי יהודה ושומרון וגם הם מזועזעים".

גלנט ציין: "הצעתי אתמול להחתים את כל שרי הממשלה – בואו נעשה עצומה מתואמת עם צה"ל והשב"כ בשם הקואליציה האופוזיציה – שקוראת לזה שלא יהיה מצב שאוכלוסייה יהודית נוטלת את החוק לידיה ופוגעת בחפים מפשע – לא ביהודה ושומרון ולא בשום מקום אחר".

לסיום אמר: "אנחנו עושים מעצר מנהלי כדי לא לאפשר לאדם להסתובב עם מכל דלק בכוונה לשרוף. העברנו סדר כוחות גדול מאימונים לתוך יהודה ושומרון, והפעולות של אותו קומץ שפועל באלימות מפריעות לנו. האם אנחנו מוכנים? כמיטב יכולתנו בשים לב לחלוקת הקשב בגזרה".

 

יואב גלנט אלימות מתנחלים מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד