י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
על המתיחות ביו"ש

הרמטכ"ל: "קצין שרואה ישראלי זורק בקת"ב לבית פלסטיני ועומד מנגד - לא יכול להיות קצין"

רא"ל הרצי הלוי התייחס לפעולות של פעילי ימין נגד פלסטינים: "קצין שרואה ישראלי זורק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד - לא יכול להיות קצין" | על המתקפות נגד קצינים, תוך רמיזה לשרה אורית סטרוק: "כל מי שמשתלח בצה"ל נכון שיזכור - גם התנצלות שלאחר מעשה אינה מבטלת את הנזק הרב שנגרם"

הרמטכ"ל: "קצין שרואה ישראלי זורק בקת"ב לבית פלסטיני ועומד מנגד - לא יכול להיות קצין"
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, התייחס לאירועים האחרונים ביו"ש ולהתפרעויות מצד פעילי ימין קיצוניים נגד תושבים פלזטינים. "קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין", אמר הלוי בטקס סיום קורס הקצינים הקרביים ביבשה.

בטקס - בו השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, מפקדים ובני משפחותיהם - אמר הרמטכ"ל: "מבחנכם החשוב ביותר מעתה הוא להיות ראשונים. לנוע קדימה נוכח אש, ולהוביל את אנשיכם עד להשלמת המשימה. זה המבחן שאליו הכשיר אתכם הקורס שזה עתה סיימתם, ואליו תידרשו מעתה בכל משימות ההגנה על הגבולות, בסיכול הטרור ובמלחמה".

"סביב המשימות הללו תפגשו גם אתגרים מורכבים – הטרור ותוצאותיו הקשות מביאים חלק מהאנשים לעשות מעשים אסורים מוסרית וחוקית. קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין. זו דרכנו, זה כוחנו כאן בהשוואה לאזור המורכב בו אנו חיים ואסור לנו לשחוק זאת", הוסיף הלוי.

הרמטכ"ל התייחס גם למתקפות נגד קצינים בכירים בצה"ל: "כל מי שמשתלח בצה״ל נכון שיזכור: גם התנצלות שלאחר מעשה אינה מבטלת את הנזק הרב שנגרם. צה"ל פועל אך ורק לצורך ביטחון האזרחים, מכאן סמכותו. ההשתלחות במי שמקדישים את חייהם להגן, פוגעת בביטחון האזרחים.

צה"ל הרמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד