כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ישפיע על הבחירות?

סוער בבית שמש: בש"ס זועמים, ולאן נעלמו חברי המועצה החסידים

נציגי דגל התורה ויו"ר שלומי אמונים הפילו את התב"רים שהעלתה להצבעה ראש העיר. בניגוד לסגרה"ע שמעון גולדברג, חבריו לסיעה אברהם פרנקל וישעיהו וייסמן, נעלמו מהמליאה | בבית שמש סבורים כי לאירוע יהיו השלכות על מערכת הבחירות: "לוקחים את הציבור כבני ערובה"

סוער בבית שמש: בש"ס זועמים, ולאן נעלמו חברי המועצה החסידים
עיריית בית שמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהצבעה משמעותית שנערכה היום (רביעי) במליאת מועצת העיר בית שמש, הצביעו נציגי דגל התורה ויו"ר שלומי אמונים, סגן ראש העיר שמעון גולדברג, נגד תב"רים (תקציבים בלתי רגילים), שחלקם היו מיועדים לטובת הקהילות החרדיות, בין היתר כאלו המזוהות עם סיעת ש"ס, בשכונת רמת בית שמש ד'.

הדרמה המשמעותית יותר נרשמה בשורות סיעת "שלומי אמונים", כאשר חברי המועצה הנמנים על שורותיה, אברהם פרנקל וישעיהו וייסמן, נעלמו מהמליאה למרות ששהו בבניין דקות קודם לכן, מה שמסמן איבוד שליטה של היו"ר גולדברג בחברי סיעתו, שלאחרונה בוחרים להתנהל עצמאית בהתאם לצרכי קהילותיהם.

בש"ס זועמים על חברי המועצה שהתנגדו להצעות שהעלתה ראש העיר. גורמים בבית שמש אומרים ל'בחדרי חרדים' כי לא מן הנמנע שהדבר יהווה זרז להחלטתם לתמוך במועמדות של בלוך לקדנציה נוספת, ולא במועמד שיוסכם על דגל התורה ושלומי אמונים. "מה גם שהיום הוכח כי מי שנחשב בעבר למועמד רלוונטי לראשות העיר איבד שליטה בסיעתו", אומר גורם חרדי בעיר.

האירוע מתרחש ברקע הרחשים בעיר, על כך שבש"ס שוקלים לחבור לעליזה בלוך לקראת הבחירות הקרובות. בעיר יש מי שסובר כי מדובר באירוע משמעותי שעוד עשויות להיות לו השלכות על מערכת הבחירות. גורמים בעירייה אמרו הערב כי "בדגל התורה מנסים להוביל לפיצוץ מול עליזה, בניסיון להכשיר את הקרקע להצגת מועמד חדש".

"מדובר בתב"רים שמיועדים בעיקר לשכונות חרדיות, שהתושבים זקוקים להם", מסביר חבר מועצה חרדי בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אחרי זה יצעקו שעליזה נגד החרדים", מוסיף חבר המועצה. "הם לא רוצים באמת למצוא פתרון. לוקחים את הציבור כבני ערובה".

עיריית בית שמש שמעון גולדברג ש"ס בחירות מוניצפליות שלומי אמונים בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד