כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
העלה באש את הספר

זעם מוסלמי גדול: מפגין קרע דפים מהקוראן וניגב בהם את הנעל שלו

מפגין גזעני קרע את דפיו של ספר הקוראן ורמס אותם בנעלו. העותק של הקוראן הקדוש למוסלמים נשרף בשוודיה. המשטרה האשימה את האיש ששרף את הקוראן בהסתה נגד קבוצה אתנית או לאומית ובהפרת איסור על שריפות

שריפת קוראן: אילוסטרציה
שריפת קוראן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

מפגין גזעני קרע עותק של הקוראן הקדוש לאיסלם והצית אותו מחוץ למסגד המרכזי של שטוקהולם אתמול. ההפגנה התקיימה ביום הראשון של חג מוסלמי עיד אל-אדחה, לאחר שמשטרת שוודיה העניקה אישור לארגן את "המחאה" בגלל צו בית משפט.

שר החוץ הטורקי, האקן פידן, גינה את "המעשה הנתעב שפגע בקוראן הקדוש, בשוודיה במהלך הימים הראשונים של עיד אל-אדחה.

כ-200 בני אדם צפו באחד ממארגני המחאה קורע דפים מהקוראן ומנגב בהם את הנעל שלו, ואז הכניס לתוכה בשר חזיר והצית אותו, בעוד המפגין השני דיבר במגפון נגד האיסלם.

חלק מהנוכחים קראו בערבית "אלוהים גדול" כדי למחות על המתרחש, והמשטרה עצרה אדם לאחר שניסה לזרוק אבן, אחד התומכים קרא קריאות גנאי נגד האיסלם וחזר על המילה "שיישרף" שוב ושוב בזמן שהעותק של הקוראן עלה באש.

לאחר מכן האשימה המשטרה את האיש ששרף את הקוראן בהסתה נגד קבוצה אתנית או לאומית ובהפרת איסור על שריפות. המשטרה נאלצה לאשר את המחאה בגלל שבית המשפט הכריח לאשר אותה בנימוקים משפטיים.

משרד החוץ הסעודי הביע גינוי חריף על שריפת עותק של הקוראן על ידי קיצוני במסגד המרכזי של שטוקהולם בשבדיה. "לא ניתן לקבל מעשי שנאה אלו בשום הצדקה, והם מעוררים בבירור שנאה הדרה וגזענות, וסותרים ישירות את המאמצים הבינלאומיים המבקשים להפיץ את ערכי הסובלנות, המתינות והדחייה של הקיצוניות, ופוגעים בכבוד ההדדי הנדרש ליחסים בין עמים ומדינות", נאמר בהודעת משרד החוץ.

השורף הוא סלוואן מומיקה, בן 37, שברח מעיראק לשבדיה לפני מספר שנים, אמר שהוא רוצה להדגיש את החשיבות של חופש הביטוי. "זו דמוקרטיה. זה סכנה אם יגידו לנו שאנחנו לא יכולים לעשות את זה", אמר.

ראש ממשלת שבדיה, אולף קריסטרסון, אמר שהמחאה של מומיקה היא "חוקית אך לא ראויה", והמשטרה מחליטה האם להתיר זאת או לא. זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה בשוודיה, כמה מדינות ערביות, כולל סעודיה, ירדן וכווית, גינו את שריפת הקוראן בשוודיה בינואר האחרון.

מוסלמים שוודיה קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד