ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שונא יהודים ומוסלמים

כ-5 שנות מאסר לנאצי שטען כי היטלר "לא עשה שום דבר רע"

אנטישמי נאצי בריטי שהסית לרצח יהודים, ואמר שהיטלר "לא עשה שום דבר רע" בכך שהרג יהודים, ירצה עונש מאסר ארוך. קריסטופר תומאס קירני פרסם גם פוסטים המעודדים אלימות נגד יהודים ומוסלמים

כ-5 שנות מאסר לנאצי שטען כי היטלר "לא עשה שום דבר רע"
משטרת בריטניה צילום: Pixabay

נאצי בעל עליונות לבנה מהימין הקיצוני בבריטניה שטען שהיטלר "הראה לאנשים את הדרך" ו"לא עשה שום דבר רע" לאחר שמיליוני יהודים נהרגו בשואה, נכלא לפרק זמן ארוך. קריסטופר תומאס קירני פרסם בערוץ טלגרם פוסטים המעודדים אלימות נגד יהודים ומוסלמים.

קירני, בן 38, פרסם גם עשרות מסמכים המעודדים התקפות טרור של הימין הקיצוני בינואר ומרץ 2021 בערוץ הטלגרם שלו, כך דיווחה משטרת בריטניה. המסמכים כללו אוסף גדול של טקסטים, מניפסטים והקלטות של עליונות לבנה גזענית. אלו כללו את הפלייארים של רוצח ההמונים במסגד בניו זילנד ברנטון טרנט, ואת הרוצח הימני קיצוני, אנדרס בריוויק, שרצח 77 בני אדם בנורבגיה.

קריסטופר תומאס קירני: צילום משטרת בריטניה

הוא הודה בבית המשפט כי מטרת הקמת הערוץ שלו היא "להפיץ את תפיסת העולם הימנית והפשיסטית". בנוסף, הוא הודה כי שיתף סרטונים שעודדו אלימות. הוא נידון לארבע שנים ושמונה חודשי מאסר, ושנתיים נוספות על תנאי.

הנאצי הבריטי פרסם את הדברים באליקנטה שבספרד, בדרום ולנסיה. הוא הוסגר מספרד כדי לעמוד לדין בספטמבר האחרון, הוא במקור מהעיר ליברפול.

מפקד מחלקת המשטרה למאבק בטרור דומיניק מרפי אמר על העונש: "קרני פרסם בחוצפה חומר קיצוני מתועב באינטרנט, ופרסם אותו למאות אנשים שעקבו אחר החשבון שלו, ייתכן שהוא חשב שבהיותו בספרד הוא יכול לפעול ללא עונש. עם זאת, הוא טעה - השוטרים שלנו נסעו לספרד כדי לעצור את קירני, והסגירו אותו כדי שיוכל להתמודד עם האשמות הללו. כחלק מהחקירה שלנו, עבדנו עם המשטרה הספרדית והסיוע שלהם היה יקר מפז".

 

אנטישמיות בבריטניה נאצי בריטניה גזענות ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד