כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הופצצו במקום המסתור

דיווח: מנהיג המדינה האסלאמית נהרג בתקיפה אווירית

מנהיג המדינה האסלאמית נהרג בתקיפה אווירית על ידי הכוחות המיוחדים העיראקים שהפציצו את המחבוא שלו בעיראק. מומחים מבצעים בדיקות DNA משרידיו של אחד החשודים בטרור שנאספו לאחר החיסול

דיווח: מנהיג המדינה האסלאמית נהרג בתקיפה אווירית
חיילים בעיראק צילום: Pixabay

כוחות מיוחדים עיראקים מאמינים שהם חיסלו את מנהיג המדינה האסלאמית בהתקפה אווירית על מקום מסתרו. מומחים מבצעים בדיקות DNA משרידיו של אחד החשודים בטרור שנאספו בצפון מזרח עיראק.

על פי ההערכות, אבו אל-חוסיין אל-חוסייני אל-קוריישי, שהפך למנהיג בנובמבר אשתקד, עשוי להיות בין חמישה מנהיגי דאעש שחוסלו במבצע.

יחידת קומנדו עילית מ"דיוויזיית הזהב" העיראקית שלפו את הגופות לאחר שמטוסי קרב ירו לעבר המתחם במבצע שנערך לאחרונה.

הגנרל העיראקי עבדול והאב אל-סעדי אמר ל"דיילי מירור": "בין חמשת האנשים האלה אנחנו יודעים שהרגנו אדם שעמד בראש המדינה האיסלאמית".

"אנחנו לא יכולים להיות בטוחים עדיין, אבל אני מאמין שבדיקות DNA שמתבצעות כעת יגלו זאת, אך זה עלול לקחת זמן מה. מה שאנחנו כן יודעים זה שחמשת האנשים האלה היו בכירים במדינה האסלאמית, אז הייתה לנו תוצאה חיובית עם זה ועם פעולות רבות אחרות".

אל-קוריישי, טרוריסט ג'יהאדיסט ותיק, נכנס לתפקיד מנהיג דאעש בנובמבר אשתקד לאחר שקודמו אבו אל-חסן אל-קוריישי נהרג בסוריה באוקטובר.

הדיווח הבריטי סותר למעשה את דבריו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שהכריז בחודש מאי האחרון כי מנהיג ארגון הטרור המדינה האסלאמית, אבו אל-חוסיין אל-חוסייני אל-קוריישי, חוסל בסוריה, במסגרת מבצע של ארגון הביון הלאומי של טורקיה. ארדואן אמר את הדברים בריאיון לרשת TRT הטורקית, שבו ציין גם כי ארגון המודיעין עקב אחר אל-קוריישי במשך זמן רב.

דאעש עיראק חיסול מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד