ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ברקע ההפגנות הסוערות

נתניהו מכנס דיון שרים מצומצם בנושא "הגבלות במרחב הציבורי"

לאחר ההפגנה הסוערת מול בית השר לוין: רה"מ ייפגש הבוקר עם כמה שרים, ובהם בן גביר ולוין. המטרה: בחינת כלים להגנה על ביטחון שרים וח"כים מול מתקפות מצד מפגינים ואיומים נוספים. גורמים בממשלה: "לא מדובר בהגבלת הפגנות לגיטימיות"

נתניהו מכנס דיון שרים מצומצם בנושא "הגבלות במרחב הציבורי"
המחאה מול הבית של יריב לוין צילום: מחאת קפלן

בעקבות ההפגנה התקיפה השבוע של מתנגדי הרפורמה מול ביתו של השר יריב לוין, ועקב איומים נוספים שהתקבלו נגד שרים וח"כים: ראש הממשלה נתניהו צפוי לכנס הבוקר (חמישי) דיון מצומצם בהשתתפות כמה שרים, שלפי המידע שנמסר ללשכותיהם כותרתו היא "הגבלות במרחב הציבורי".

על פי דיווח בישראל היום, הדיון, שיתקיים בשעה 10:00, צפוי לעסוק בבחינה של כלים חוקיים להתמודדות עם מתקפות של מפגינים נגד שרים, ח"כים ובכירים, כמו גם עם איומים נוספים שעלו לאחרונה ביחס לביטחונם של נבחרי הציבור. בין השרים שהוזמנו לדיון: שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

גורמים בממשלה המעורים בפרטים אמרו כי הדיון נועד לעסוק בכלים להתמודדות עם מתקפות אישיות נגד שרים וח"כים, שלטענתם "עוברות את הגבול" ואשר מתגברות לאחרונה לצד איומים נוספים שהם מקבלים - ולא על "הגבלת הפגנות לגיטימיות".

כדוגמה לדברים, ציינו הגורמים את המתקפות הפיזיות שחווה ניר ברקת, את אירוע המגאפון עם ח"כ שמחה רוטמן, ובמיוחד את ההפגנה שנערכה השבוע נגד השר לוין אשר במהלכה נחסם כביש הגישה לרחוב מגוריו ונשרפו בו צמיגים. בהפגנה זו נעצרו שישה אנשים אך כולם שוחררו לאחר מכן.

בישיבת הסיעה לפני כחודש התלוננו הח"כים והשרים של הליכוד כי הם "לא יכולים להסתובב חופשי, המחאה חצתה את הגבולות הסבירים". חברי המפלגה התלוננו כי המחאות רודפות אחריהם לכל מקום, וכי הם מותקפים כל הזמן.

יריב לוין בנימין נתניהו מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד