י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: הפודקאסטים והכובע של ירון אנג'ל

והשבוע בלייבל'ה: היכן ירון אנג'ל רוכש את המגבעות המיוחדות שלו? | האם איש החינוך המפורסם מוטקה בלוי יודע איך מאייתים 'פודקאסט'? | מה קורה עם ההקצאה שביקש העיתונאי בירושלים? | הטבח שעזב את מיר אחרי עשור | ומי האדמו"ר שחידש את דרכונו?

לייבל'ה: הפודקאסטים והכובע של ירון אנג'ל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר את השבוע עם הגשתו של 'פודקאסט' חדש, פרי הגיגיהם של בכירי אנשי התקשורת כמדי ליל שישי באתר 'בחדרי חרדים'. הצמד יצחק פלדמן ומשה ויסברג יסכמו את השבוע באופן ייחודי ומרתק בפודקאסט העונה לשם 'זכרון מוישה'. לייבל'ה יודע כי מדובר בהסכת שבהחלט שווה האזנה והוא יעלה כל שבוע מיד לאחר מהדורת לייבל'ה בשעה 20:00 בערב כאן באתר 'בחדרי חרדים' ובאתר החדש לפודקאסטים במגזר החרדי 'דוסקאסט'

אפרופו פודקאסטים, לייבל'ה שם עין השבוע על אוצר הסטטוסים של איש החינוך והקודש רכז קייטנת 'תודעה' הרב מרדכי בלוי המכונה בפי כל 'מוטקה', שהשבוע הפודקאסט שלו עם ליאת רגב הסתובב ברשת ובו הוא הציג את הגישה ההלכתית מאחורי הקו החרדי הבלתי מתפשר בכל הקשור לשילוב נשים בפוליטיקה, שירת נשים, השתתפות חרדית בצבא ובמוסדות המדינה.

בלוי, שהתרגש מאוד שזה מסתובב ברשת, סיפר על כך לצופים, ועל הדרך המציא שם חדש למילה 'פודקאסט'. 

ושוב פודקאסט: עיתון 'משפחה' שהם חלוצי הפודקאסטים במגזר החרדי חגגו השבוע 10 מיליון האזנות בקו של 'משפחה' לסדרת הפודקאסטים כשהסדרה המנצחת היא פארנצ'עס - 20 פרקים מרתקים של אריה ארליך ומשה ויסברג על עולם החסידות. השניים קיבלו מהמנכ"ל יהודה נחשוני אות מיוחדת ופרס פודקאסט הזהב על חלקם בחצי מיליון האזנות. 

התפתחות בחשיפת לייבל'ה בשבוע שעבר: שעות ספורות לפני ישיבת מועצת העיר ירושלים בשבוע שעבר, הוגשה עתירה על ידי עורך הדין שקשור לעיתונאי חרדי המוכר מאוד במגזר הכללי המתגורר בירושלים וגם מסתובב באגף העיתונאים בכנסת שמתמודד על הקצאה לבית כנסת בסמיכות לאחת הישיבות הגדולות והמוכרות במגזר החרדי. לייבל'ה ימשיך לעקוב.

מטרת העתירה הייתה לעכב את החלטת ועדת הקצאות לתת את הקצאה לעמותה אחרת, אך בית המשפט דחה את העתירה והקצאה אכן תינתן לעמותה השנייה.

שמחת ברית נערכה השבוע בבני ברק לבנו של איש הצללים בש"ס ומי שמשמש כמנכ"ל עיתון 'הדרך' של ש"ס - יוסף חיים כלף, רבנים לצד אישי ציבור נהרו לארמונות חן להשתתף בברית. 

גולת הכותרת כמובן הייתה השיחה על ענייני בני ברק והמסתעף בין פעיל ש"ס הנמרץ אברשה אוחיון ששוחח עם יו"ר התנועה שלו אריה דרעי.

בצד האולם ראה לייבל'ה את הרב יענקי קנייבסקי ואיש התקשורת יצחק פלדמן משוחחים זמן רב. לייבל'ה שניסה להשתחל לשיחה לא הצליח. 

בחוץ ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר ביתר עוביידי יחד עם מנכ"ל משרד העבודה המוכשר ישראל אוזן מנסים לפתור כמה בעיות שקשורות לעין התורה והחסידות בהרי יהודה. 

גם את הרב יעקב גרוסברד נאמנו של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי ראה לייבל'ה ברחבת הטרקלין של ארמונות חן בסוד שיח עם שבי רפפורט נאמנו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. 

אפרופו גרוסברד, השבוע ערך הרב גרוסברד סבב ביקורים אצל גדולי הדור לרגל שמחת תגלחת הפאות לבניו התאומים והחמודים. לאחר מכן ערך מעמד 'לחיים' בחצר ביתו בבני ברק לשם הגיע באופן מיוחד ובהפתעה מורו ורבו הגרב"מ אזרחי. 

לייבל'ה שעמד בתור להתברך כמו כולם ראה חביבות מיוחדת שמקבל האסטרטג אליהו ארנד.  

תמונה נדירה ולא שגרתית ראה לייבל'ה השבוע ברחוב השומר בבני ברק הרחוב שבו מתגורר הגאון רבי שמעון גלאי. לייבל'ה שראה את הגר"ש צועד יחד עם הרבנית רחל ברחוב, חשב שנולד לרב והרבנית תינוק לנוכח העגלה. בירור קצר העלה כי או שהרבנית עשתה בייבי סיטר לאחד מעשרות הצאצאים כ"י או שפשוט היו בדרך לקנייה. 

לייבל'ה הגיע השבוע למרכז האירועים 'כתר הרימון' בבני ברק שם נערכה שמחת החתונה הגדולה והמכובדת לבתו של איש העסקים הירושלמי הנגיד ר' ישראל קליין, מנכבדי חצר בעלזא ומנאמני הבית של הרבי והרבנית, שליבו רחב כאולם לכל דבר שבקדושה. 

לייבל'ה שמח לפגוש בחתונה את צמרת העולם העסקי מכל התחומים אילי נדל"ן יהלומנים בנקאים וכמובן את ירון אנג'ל מבעלי מאפיית אנג'ל שמעליה הוסר החרם כליל, והחלות נחטפות כמו לחמניות טריות במוצאי פסח. ירון שהפך לחביב החרדים לאחר שהתנצל בבית מרן הרב אדלשטיין זצ"ל נצפה בחופה מתרגש ממקהלת היוקרה 'נשמה' ואמן הרגש מוטי ויזל ומתעד כל רגע. 

בהמשך ראה לייבל'ה את הנכד הבכור לבית בעלזא הרה"ג רבי שלום רוקח במעמד החופה לשם הגיע שעות לפני המראות למסע חיזוק באוסטרליה הרחוקה. בהמשך הערב נראה גם בן האדמו"ר - הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח שהגיע במיוחד לבני ברק להשתתף בשמחה וכובד בברכת המזון בברכה אחריתא.

לשמחה הגדולה הביא ירון אנג'ל חלת ענק שלא מביישת את חלות ויז'ניץ ומוישיס. לייבל'ה טעם מן החלה ועקב אחר בציעתה על ידי החתן. אגב ירון אנג'ל סיפר ללייבל'ה כי המגבעת אותה הוא חובש נרכשת דרך קבע במנהטן; אך את השעון יד קסיו הפשוט שהוא עונד, רכש לפני שנים רבות במרכז אלקטרוניקה בשכונת גאולה. לייבל'ה טען כי הכובע חייב להיות הלוק החדש בעולם הישיבות.

ירון אנג'ל עצמו גם קיבל את ברכתו החמה של נכד הרבי מבעלזא. 

מי שנתן את העיצוב הכי גדול בשמחה היה ארי פריד ממעדניית היוקרה של 'פורטו' בבני ברק שהביא עיצוב ענק כמובן מעשי ידי גרפצ'יק בירושלים. 

לייבל'ה עדיין ממתין לשמוע על הכרעות בגזרת שלומי אמונים בירושלים, אבל בינתיים הוא ראה את היו"ר, שר ירושלים מאיר פרוש וראש העיר משה ליאון, מפגינים יחסי ידידות בחיבוקים ונשיקות. כל זה קרה עמוק מתחת לאדמה, בהשקת מערת צדקיהו ששופצה על ידי משרדו של פרוש בכמה מיליונים.

לייבל'ה עקב בשבוע האחרון אחר מינוי של הגאון רבי דוד לוי למסור 'שיעור כללי' בפוניבז', לייבל'ה ראה גם ראה שב'יתד' הדגישו יום אחרי כי הוא עדיין רק ר"מ ולא ראש ישיבה בהוראת הנשיא. אך ציפור קטנה לחשה לו באוזן כי ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ למד בחברותא למעלה משלוש שנים עם הגר"ד לוי בזמן בחרותם בישיבת פוניבז'. לאחר חזקת ג' שנים הם הפסיקו ללמוד, וכשבא ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש לשאול את מרן הרב שך שאלה שגרתית בסוגיות, שאל אותו 'איפה לוי', ענה הגר"ש כי הם הפסיקו את החברותא, אמר לו הרב שך 'תלמד איתו הוא צריך את זה', ולבסוף שניהם משמשים בישיבת פוניבז'. כמה גדולים עיני חכמים.

ומהגבעה בבני ברק לבית ישראל בירושלים. מתברר כי תם עידן במטבח של ישיבת מיר: השף הראשי דב אייזנר המיתולוגי שהכין מדי יום למעלה מ-8000 מנות לרווחת תלמידי הישיבה עוזב את הישיבה אחרי 10 שנות עבודה עובר לפרויקטים חדשים. תלמיד בישיבה אמר ללייבל'ה: יחסר לנו מאד הטעם המיוחד של האוכל שהיה כמו אוכל של אמא.

עדשת ליייבל'ה תפסה השבוע את שחר טל יועץ שר הפנים משה ארבל מלווה אישית את רבה של רמלה האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא שבא לחדש את דרכונו במשרד הפנים במסגרת המבצע הגדול שהסתיים היום.

בכירי רשת החינוך של ש"ס, המנכ"ל הרב אבנר עמר, הסמנכ"ל הרב ישי יזדי, היועץ הבכיר למנכ"ל שלומי אלחרר ובכירים נוספים נצפו חוגגים בשמחת בר המצווה לבנו של הרב עזרא הללויה, מנכ"ל מוסדות 'פני מאיר' בכפר יונה ובנו של רב העיר הגר"י הללויה. גיסו של האחרון, הוא היו"ר לשעבר אלי ישי שאף הוא נכח במקום, מה שזימן לנוכחים מפגש מעניין במיוחד.

למעלה מאלף אנשים הגיעו ביום שני לאולמי אחוזת דניאל בנתיבות להילולת לאדמו"ר רבי שלום איפרגאן זצ"ל שנערך ע"י בנו וממשיך דרכו האדמו"ר רבי יעקב ישראל איפרגן - הרנטגן. בהילולא השתתפו אדמו"רים רבנים ואישי ציבור. על ניהול האירוע הופקד בני איפרגן, מנכ"ל המוסדות ויד ימינו של הרנטגן.

לייבלה לכד השבוע את סופר 'המבשר' ומקורבם של גדולי ישראל הרב יוסף מאיר האס, שהגיע לבקר בכולל הוותיק 'בית דוד' בחולון, מרתק את עמוד ההוראה הגאון רבי יצחק זילברשטיין בסיפורים על צדיקי ויז'ניץ.

במהלך ביקור של משלחת ממשלתית בארה"ב ראינו את הגאון רבי אליעזר שמחה וייס חבר מועצת הרבנות הראשית לצד השר לשרותי דת מיכאל מלכיאלי, ומנכ"ל הרה"ר לישראל יהודה כהן בקריאת פרקי תהילים בחדרו של הרבי מחב"ד זצ"ל ב-770. 

את הרב פנחס פאמפ, יו"ר הכנסת אורחים דינוב שבפולין, ראה לייבל'ה בניחום אבלים בבני ברק אצל ר' אברומי זולדן, יו"ר הכנסת אורחים "אוהל אברהם" בקרקוב פולין היושב שבעה על פטירת אביו ז"ל. 

את פרקליט הצמרת ישראל ענדען ראה לייבל'ה השבוע בפגישה לא שגרתית אצל הינוקא בראשון לציון. לייבל'ה יודע כי עם ענדען הגיע עד לינוקא הרי שמדובר בדרמה לא נורמלית. 

לייבל'ה צפה בפגישה מיוחדת שהתקיימה השבוע בין בכיר הרשמים הרב שמעון אזרזר לרב העיר חדרה הגרי"מ ביטון. לייבל'ה האזין לשיחה ושמע כי הנושא המדובר היה הישיבה החדשה 'צעירים חדרה'.

באישון לילה ראה לייבל'ה כיצד איש היח"צ הצעיר משה רוטנברג זוכה לחביבות מיוחדת והארת פנים יוצאת דופן מהגאון רבי ראובן אלבז בישיבת "אור החיים" בירושלים.

ובטיסת אלעל מניו יורק לתל אביב לייבלה תיעד את יו"ר טהרת המשפחה הרב חיים לוי בשיחה עם הרב הראשי רבי דוד לאו יחד עם אחד מתומכי הטהרה הגדולים הנגיד הרב אליהו שלוסברג הי"ו שחזרו מארה"ב. לייבלה ניסה להאזין ושמע כי השלושה קיימו שיחה ערה על פעילות הטהרה בארץ ישראל.

נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר נפגש עם ד"ר טורניי מבלגיה מפורצי הדרך בתחום הפוריות, בכנס שנערך מטעם אגודה האירופאית לפוריות שנערך בעיר קופנהגן שבדנמרק.

סמנכ"ל הבנק הבינלאומי ומנהל מערך פאג"י יינון שויקה, איש יודע ספר ובעצמו תלמיד חכם, ביקר השבוע במרכז הלוגיסטי של "ממלכת התורה עוז והדר", והסתובב בין ארונות הספרים כבקיא ורגיל. שויקה נתקל בבחור ממוסדות "שיח סוד" המועסק במחסני ממלכת התורה, והעניק לו ממתק גדול וצבעוני. לייבל'ה מחה דמעה.

‏איש המשניות הרב שמוליק הלפרין, בסוד שיח באישון לילה ברחובות ירושלים עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף על מיזם 'דף היומי משניות' שכבש את עולם התורה בארץ ובעולם.

אמני הרגש החסידיים, מוטי שטיינמץ מבני ברק ודובי מייזלעס מברוקלין, ניו יורק, נפגשו השבוע בארה"ב. השניים הרימו לחיים -מילקשייק לרגל יום הולדתו של מוטי. 'בחדרי חרדים' מצטרף לברכות לעוד שנים ארוכות וטובות מלאות הצלחה, רגש ושמחה.

אם חשבתם שיידל ורדיגר הפנה עורף לעולם המוזיקה לטובת עיסוקים אחרים, טעיתם. בימים אלה הוא מצלם סינגל-קליפ חדש ומרגש יחד עם אביו מלך המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד ומקהלת 'נשמה' בניצוחו של איציק פילמר. יש למה לצפות. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב ליו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר לרגל שמחת נישואי נכדתו, בת לבנו האסטרטג המוכשר מנחם אייכלר. בחתונה השתתפו כל המי ומי שהגיעו לברך את הסבא ואבי הבת. 

לייבל'ה ראה בשמחה את השר יואב בן צור לצד ח"כ יונתן משריקי. 

בהמשך ראה לייבל'ה את הח"כ הקיבוצניק אלון שוסטר שהגיע לשמחה ובמיוחד הגיע להתפעל מהצאצאים של ח"כ אייכלר בלעה"ר. 

ברכת מזל טוב לעסקן הויזניצאי ישראל שטנגר לרגל הולדת הבת. ברכה אחת גם לסבא המשב"ק ר' בן ציון שטנגר. מיד אחרי הלידה הגיע שרוליק לקבל מזל טוב מהרבי ואף ליווה אותו כברת דרך בחוצות הקריה. 

ברכת מזל טוב ליצחק קקון מנהל מערכת עיתון 'הדרך' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לבבית ליו"ר ארגון 'לב לרפואה' יוסי גלאס שחיתן השבוע את בתו באולמי רויאל בבני ברק בהשתתפות האדמו"ר ממודזיץ, רב קהילת 'אביר יעקב' הגר"מ אוירבאך, רבנים, ראשי ישיבות, יועצים רפואיים ואישי ציבור רבים.

ברכת מזל טוב ליואלי רוקח מהנכדים המפורסמים בחצר מכנובקא בעלזא לרגל שמחת הולדת הבן הבכור בשעה טובה שהוא גם נצר לשושלת בית סטראפקוב ופרדס כץ.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לחתן שלום נח הולצמן, מבכירי העסקנים בישיבת סלונים, לרגל אירוסיו בשעה טובה מוצלחת.

ברכת מזל טוב למשב"ק הרבי מקרעטשניף משה ישראל פרלשטיין לרגל אירוסי בתו, עם החתן היקר יחיאל יהושע בן הר"ר רבי נחמן דייטש, חתן המשגיח הרה"ח רבי שמואל חיים הרשקוביץ.

עיצוב ענק ומרשים של "איחוד מוסדות גור" נשלח השבוע לכתר הרימון לרגל נישואי נכדת הנגיד הגוראי מאיר כהן בת לבנו שאול. לייבל'ה לא טעם. 

ברכת מזל טוב לקלידן דודי פלדמן לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. ברכה גם לסבא המעבד והמנצח רובי בנט. 

ברכת מזל טוב לצלם הכי צעיר איתי קצב לרגל שמחת בר המצווה שלו. לייבל'ה ראה כי יו"ר ש"ס אריה דרעי עזב הכול והגיע לאחל מזל טוב לצלם הצעיר שטרם ניגב את החלב מהשפתיים והפפיון. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד