י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סירב לבדיקת תנועה

צרפת: מהומות אלימות לאחר ששוטר ירה למוות בצעיר

שוטר בצרפת כיוון את נשקו לעבר נער בן 17 ודרש ממנו שיראה את רשיון הנהיגה שלו, או שיעצור ויצא מהרכב. הנער החל בנסיעה פתאומית והשוטר ירה בו למוות. מהומות ענק פרצו כתוצאה מכך, השוטר נעצר

צרפת: מהומות אלימות לאחר ששוטר ירה למוות בצעיר
הפגנות בצרפת צילום: צילום מסך

פעילות שגרתית של משטרת התנועה הצרפתית בנאנטר, אחד מפרברי פריז הבירה, הובילה למותו של נער בן 17 ממוצא אלג'ירי, ובעקבות כך להצתה של מהומות אלימות בנאנטר ובמספר פרברים נוספים באזור.

האירוע התחולל ביום שלישי השבוע, כשהנער, נאהל, צרפתי שמוצאו מאלג'יר, נעצר על ידי שוטרים לבדיקת תנועה. נראה כי השוטרים חשדו מהרגע הראשון שלא ישתף עמם פעולה, ובשל כך כיוון אחד מהם את נשקו לעבר הנער ודרש ממנו שיראה את רשיון הנהיגה שלו, או שיעצור ויצא מהרכב.

הנער סירב לשעות להנחיות השוטרים, ולפתע פתח בנסיעה, והשוטר אכן מימש את האיום וירה בו ממרחק של כמה עשרות סנטימטרים לכל היותר. המכונית המשיכה בדהירה עד שהתנגשה בעמוד במרחק. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום טיפלו בנער שנפגע מהירי בחזהו, אבל לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

ברכב היו שני צעירים נוספים, אחד מהם נעצר ונלקח לחקירה, ואחד נוסף נמלט מהזירה ואין למשטרה מידע על זהותו. בעקבות האירוע, נעצר השוטר היורה בחשד להריגה. בכירים בצרפת אמרו שמדובר באירוע מזעזע בכל קנה מידה, אבל הדגישו שלשוטר שמורה חזקת החפות, וכי רק בית המשפט יכריע אם הוא ביצע פעולה בלתי חוקית. הבוקר הודיעה התביעה בצרפת כי לא הייתה הצדקה לשימוש בנשק חם של השוטר שהרג את הנער בן ה-17 בפריז לפני יומיים.

למרות מעצרו של השוטר, יצאו רבים מתושבי נאנטר ופרברים נוספים באזור, להפגנה אלימה שהתקיימה בלילה הקודם. בהפגנה הוצתו עשרות כלי רכב, חנויות ובתי עסק, הושחתו תחנות אוטובוס ונגרמו נזקים נוספים. המשטרה הודיעה אתמול כי במהלך הלילה הקודם נעצרו 31 חשודים בהפרת סדר. כמו כן נמסר, כי הנער שנורה ונהרג היה מוכר למשטרה מפעילות עבריינית, וכי בעבר כבר התחמק מספר פעמים מבידוקים של משטרת התנועה, ויצא מכך בשלום.

צרפת מהומות אלג'יריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד