י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כאבים פיזיים ונפשיים

שבועות בודדים לגיוס הכסף: התינוקת תהילה חייבת לעבור ניתוח

בת החודשיים מחולון, לא מצליחה לאכול בגלל השסע בשפה • יש ניתוח מצוין שיכול לעזור לה אבל העלויות מעבר ליכולת • היא זקוקה ל-90 אלף שקלים שיחסכו ממנה כאבים פיזיים ונפשיים ויהפכו אותה לילדה רגילה • אמא שלה מתחננת לעזרה

שבועות בודדים לגיוס הכסף: התינוקת תהילה חייבת לעבור ניתוח
התינוקת תהילה צילום: באדיבות המצלם

"האמת שלא חשבתי שאני אעשה דבר כזה אי פעם, ובאמת באמת שהדבר האחרון שהייתי רוצה לעשות זה לבקש עזרה מאנשים, בטח לא עזרה כספית", כותבת הגב' שהדי מחולון, אמה של תהילה בת החודשיים.
בימים האחרונים כתבה האם מכתב נרגש, בו היא מבקשת את עזרת הציבור. 

"לפני חודשיים הקב"ה זיכה אותי תינוקת קטנה וחמודה שמתמודדת עם 'שסע שלם' בשפה", היא מתארת. ברוך ה', בזמנינו יש ניתוחים מתקדמים שמאפשרים לתקן את השסע ולהביא למצב שבו הילדים שנולדו כך יוכלו להיראות ולתפקד כאחד האדם, אבל זה כמובן עולה כסף, והרבה".

לתרומה לתהילה התינוקת הקליקו כאן>>>

היא מודה שזה לא נעים לאנשים אחרים לראות את הילדה עם המום הבולט, אבל מדגישה שהבעיה האסטטית היא הבעיה הקטנה בסיפור. "הילדה שלי חמודה בעיני כמו שהיא, אני לא צריכה שאנשים אחרים יאשרו לי את זה", כותבת האם בפסקנות.

"מה שכן מציק לי ובעיקר לה, לתהילה הקטנטנה, זה חוסר היכולת שלה לאכול בצורה סבירה. כשהשפה שלה שסועה, רפלקס היניקה שלה אינו יוצר את הוואקום הנדרש. היא מנסה לאכול ולא מצליחה, יחד עם האוכל נכנס לה גם אוויר. הרבה מאוד אוויר.

"היא בולעת את האוויר, סובלת סבל רב, כמה שהיא מתאמצת לאכול, כמות האוכל שנכנסת מעטה, והיא נשארת רעבה.

"לפעמים אני צריכה להאכיל אותה במשך שש שעות ברציפות, כדי להגיע למצב שבו היא שבעה. והאמת שאני בכלל לא יודעת אם היא מפסיקה לאכול בגלל שהיא שבעה, או בגלל שהיא פשוט התעייפה וכבר אין לה עוד כח".
במכתב שפרסמה מתארת האם את ההתמודדות הקשה כל כך מצידה כאם, הצופה בתינוקת הרכה שלה כשהיא סובלת סבל נורא: "זה מפרק אותי רגשית, זה מפרק לי את כל הבית, ולכן אין לי שום ברירה אחרת, אלא פשוט לבקש את העזרה הזאת, למרות שכאמור אני מאוד מאוד הייתי שמחה אם היתה לי אפשרות להימנע מהצעד הנואש הזה".

לדבריה: "זה קשה לי מאוד לראות את הקטנה שלי סובלת ככה. קשה לי עוד יותר כי היא לא לבד, יש לי תינוקת נוספת, בת שנה וחצי, שאני בקושי מספיקה להתייחס אליה, כי אני עסוקה בעיקר עם הניסיונות הנואשים להאכיל את אחותה הקטנטנה.

"אנשים טובים נחלצו לעזרתנו, עזרו לנו לקבוע תור לבית חולים במנהטן שבניו יורק, שם יש מומחה בעל שם שיודע לתקן שפות שסועות. מדובר בתהליך לא פשוט שיכלול יותר מניתוח אחד, ואת הניתוח הראשון אפשר לבצע כבר בגיל ארבעה חודשים, כלומר בעוד חודשיים.

"כדי לבצע את הניתוח, צריכים להגיע לבית החולים שלושה שבועות קודם לכן, לצורך התחלת תהליך של בדיקות וביצוע התאמות שונות, עד שאפשר יהיה לבצע את הניתוח עצמו בגיל ארבעה חודשים.

וכדי להתחיל את התהליך אנחנו צריכים לשלם כסף... העלויות הן כ-130 אלף שקלים כולל השהייה הממושכת בבית החולים והניתוח עצמו. קופת החולים משתתפת בעלות של כ-40 אלף שקלים, וזה אומר שאני צריכה להשלים עוד 90 אלף מכספי.

"אין לי מאיפה להביא את הסכום. גם כך המצב הכלכלי שלנו הורע מאוד מאז נולדה הקטנה, כי הטיפולים והנסיעות והציוד שאנחנו צריכים לקנות עולה לא מעט, וכמובן שאני זקוקה גם לעזרה בבית כי אני עסוקה כל הזמן עם התינוקת החמודה שלי.

"לכן אני פונה אליכם בבקשה מעומק הלב. תהילה שלי רוצה לעמוד מול המראה ולחייך בלי פגמים ובלי מומים.

"תהילה שלי רוצה להכניס בקבוק לפה ולאכול בנחת ובהנאה בלי להיאבק על כל לגימה ולגימה.

"היא רוצה להיות בריאה, אני רוצה שהיא תהיה בריאה. מאוד מאוד רוצה. אני מתחננת, תעזרו לנו, כמה שאתם יכולים, כי בלי העזרה שלכם, אני לא אוכל לחלץ אותה מהמצב הקשה בו היא נמצאת.

"ועוד בקשה קטנה: בבקשה תתפללו על הבת שלי, תהילה בת שרה אסתר, לרפואה שלמה.


"ושה' יברך אתכם בשפע ברכה והצלחה, ובילדים בריאים ושלמים בגופם ובנפשם".

לתרומה לתהילה התינוקת הקליקו כאן>>>

קופת העיר תהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד