כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בת 102 עושה עליה

הקהילה היהודית נפרדה ממאות עולים שיעלו הקיץ לישראל

בטקס מרגש הקהילה היהודית בצרפת נפרדה ממאות עולים שיעלו הקיץ לישראל. ג'ורג'ט מרים בלחמו, בת ה-102, שנולדה בסהרה ועברה עם משפחתה לאלג'יר תעלה עם ביתה לעיר הדרומית אילת ותתאחד בארץ עם בנה ונכדיה

הקהילה היהודית נפרדה ממאות עולים שיעלו הקיץ לישראל
הקלף בו רשומים שמות העולים למשמרת צילום: באדיבות המצלם

באירוע מיוחד במעמד שר העלייה והקליטה אופיר סופר, יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל' דורון אלמוג, נשיא הקונססטואר של צרפת אלי קורסיה ונשיא הקונסיסטואר של פריז ג'ואל מרגי, הקהילה בפריז נפרדה מכ-200 עולים שיעלו בקיץ הקרוב מצרפת לישראל. האירוע נערך במרכז ליהדות אירופה שבפריז, כשבמרכזו מסרו ראשי הקהילה של צרפת לשר סופר קלף בו רשומים שמות העולים למשמרת, כאקט מרגש המסמל את ברכת הדרך של הקהילה לעולים החדשים. זאת יחד עם בקשה לדאוג לקליטתם המיטבית של משפחות העולים בישראל.

במהלך השבוע התקיים אירוע נוסף במעמד השר, כשהקהילה היהודית במרסיי נפרדה מ-50 עולים שיגיעו גם הם לישראל בקרוב. האירוע נערך במעמד צבי עמר נשיא הקונססטואר של דרום צרפת וסגן נשיא הקונססטואר של צרפת, ובמעמד הרב הראשי של מרסיי הרב ראובן אוחנה.

בין העולים שהשתתפו באירוע, משפחות עם ילדים אשר ישתלבו במערכת החינוך הישראלית בתום החופש הגדול, וגם צעירות וצעירים שהחליטו לבנות את עתידם המקצועי והקהילתי בישראל.

את המשתתפים באירוע ריגשה במיוחד ג'ורג'ט מרים בלחמו, בת ה-102, שנולדה בסהרה ועברה עם משפחתה לאלג'יר ולאחר מכן לפריז. היא תעלה עם ביתה לעיר הדרומית אילת ותתאחד בארץ עם בנה ונכדיה.

השר אופיר סופר אמר: 'התרגשתי מאוד להיות חלק מטקס מיוחד ומרגש כל כך. מאות עולים חדשים שעושים צעד אמיץ ושבים הביתה. מרגש היה לראות את האהבה הגדולה שלהם למדינת ישראל ואת הרוח הציונית הגדולה שנושבת בהם. במהלך הביקור בצרפת נפגשתי עם סטודנטים רבים שיעלו לישראל במסגרת 'תכנית צרפת' שיזמנו ללימודי הנדסה, קדם רפואה ומאסטר איי אל המותאמים לעולי צרפת. אני בטוח שעוד רבים מצעירי עולי צרפת יהיו חלק מהתכנית".

יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל דורון אלמוג אמר: "נפרדנו הערב מעשרות עולים שעוזבים את ביתם על מנת להיות חלק ממדינת ישראל ולתרום לה. כל עולה מקיים במעשיו את הציווי שניתן לאברהם: "לך-לך מארצך". החלטת העולים להגיע לארץ היא ביטוי לקשר העמוק ולאהבה הגדולה שיש לקהילה בצרפת לישראל. אנו מחכים לכם בארץ ומקבלים אתכם באהבה ובחיבוק גדול".

אופיר סופר צרפת עליה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד