כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"נגרם מתקלה"

ניגריה: אמון הבוחרים היה כה שחוק שנדרשו משקיפים מהאיחוד האירופאי

ההצבעה בפברואר הייתה בסימן אחוז ההצבעה הנמוך ביותר מאז סיום השלטון הצבאי בניגריה ב-1999 | כישלון ועדת הבחירות להעלות את תוצאות הבחירות בזמן נגרם מתקלה במערכת שלה.

 ניגריה: אמון הבוחרים היה כה שחוק שנדרשו משקיפים מהאיחוד האירופאי
אזרחים בניגריה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הבחירות בניגריה בתחילת השנה היו מלאות בבעיות שהפחיתו את אמון הציבור בבחירות ודרושות רפורמות להגברת השקיפות והאחריות, אמרו משקיפים של האיחוד האירופי בדו"ח סופי של סוכנות הידיעות רויטרס ביום רביעי.

הנשיא בולה טינובו ניצח בבחירות השנויות במחלוקת בפברואר, עם 37 אחוז מהקולות. התוצאה נידונה בבית המשפט על ידי שני יריביו העיקריים, אטיקו אבובאקר של המפלגה הדמוקרטית העממית ופיטר אובי ממפלגת הלייבור. היו מספר דיווחים על הפחדת בוחרים מצד תומכי הקונגרס של כל הפרוגרסיביים השולטים והתוצאות בקושי הועלו בפורטל אלקטרוני חדש שהוצג כדי לשפר את השקיפות, בזמן אמת.

הנציגות של האיחוד האירופי אמרה כי ועדת הבחירות הלאומית העצמאית (INEC) צריכה להשתפר בשישה תחומי עדיפות, כולל הסרת אי בהירות בחוק הבחירות, הבטחת פרסום בזמן אמת של תוצאות הבחירות וגישה אליהן והקפדה על עבירות בחירות. "חסרונות בחוק ובניהול הבחירות הפריעו לניהול בחירות מנוהלות ומכילות ופגעו באמון", נכתב בדו"ח, "חוסר שקיפות וכשלים תפעוליים הפחיתו את האמון בתהליך וקראו תיגר על זכות ההצבעה".

ההצבעה לנשיאות בפברואר הייתה בסימן אחוז ההצבעה הנמוך ביותר מאז תום השלטון הצבאי ב-1999. דובר ועדת הבחירות הלאומית העצמאית אמר לטלוויזיה המקומית שדו"ח משימת האיחוד האירופי "לא הוגן", והוסיף כי הכישלון של ועדת הבחירות הלאומית העצמאית להעלות את תוצאות הבחירות לנשיאות בזמן נגרם מתקלה במערכת שלה.

ניגריה בחירות אחוז הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד