כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
העובדים הדתיים יקבלו סיוע

ניצחון גדול לשומרי תורה ומצוות לאחר פסיקת בית משפט העליון

איגוד הקהילות היהודיות האורתודוקסיות של אמריקה מברך על פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב בדבר תנאי עבודה לדתיים במקום העבודה. אתמול בית המשפט העליון הבהיר כי המעסיקים צריכים להבין שהם צריכים לספק את צרכי העובדים הדתיים

ניצחון גדול לשומרי תורה ומצוות לאחר פסיקת בית משפט העליון
בית המשפט העליון בארה"ב צילום: Pixabay

איגוד הקהילות היהודיות האורתודוקסיות של אמריקה (OU) מברך על פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב בנוגע לתנאי של שומרי תורה ומצוות במקום העבודה.

איגוד הקהילות היהודיות האורתודוכסיות של אמריקה הוא ארגון הגג היהודי האורתודוקסי הגדול ביותר במדינה,  שיבח את ההחלטה שהתקבלה פה אחד על ידי תשעה שופטים, שפסקו לטובת זכויות העובדים הדתיים במקומות העבודה שלהם, וקבעו כי מקום העבודה חייב לוודא שיש את הצרכים הדתיים שלהם מהמעסיקים שלהם.

הפסיקה הגיע לאחר שג'רלד גרוף נוצרי אדוק שעבד בשירות הדואר האמריקאי. ביקש שלא לשבץ אותו במשמרות עבודה בימי ראשון ונדחה. הוא הפסיד בבתי המשפט הפדרליים הנמוכים יותר בנוגע לצרכים הדתיים של עובדים.

בפסיקה שניתנה אתמול, בית המשפט העליון הבהיר כי החוק פורש בצורה שגויה על ידי ערכאות נמוכות יותר ולעיתים מעסיקים הרשו לעצמם לסרב להיענות לבקשות של עובדים להתאמות דתיות. בית המשפט העליון התייחס לפסיקה משנת 1977 של חוק זכויות האזרח, כך שמעסיקים נדרשו לספק התאמות לעובדים דתיים מכל הדתות, רק כאשר הדבר לא הטיל על המעסיק שום הוצאה "מינימאלית", ובכך איפשר למעסיקים לסרב כמעט תמיד לבקשות של עובדים דתיים.

אתמול בית המשפט העליון הבהיר כי המעסיקים צריכים להבין שהם צריכים לספק את צרכי העובדים הדתיים, וביטל את ההחלטות של ערכאות נמוכות יותר.

 

 

בית המשפט העליון דתיים ארה''ב OU

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד