כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הדרקון מתעורר

כך מחזקת סין את סמכויותיו של שי ג'ינפינג

סמכויותו של נשיא סין, המכונה 'הקיסר המודרני' מוסיף חיזוק משמעותי לסמכויותיו ומחוקק חוק חדש שמעניש חברות שפועלות באופן המזיק לסין

כך מחזקת סין את סמכויותיו של שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג צילום: צילום מסך

סין מוסיפה לסמכויותיו של שי ג'ינפינג עם חוק חדש שיעמיד את האינטרסים של בייג'ינגבמרכז העולם. החוק מאיים להעניש גופים שפועלים בדרכים "מזיקות" לאינטרסים של סין אך אינו מפרט אילו קווים אסור לחצות.

מומחים אומרים שהחוק מדגיש את הדיפלומטיה האגרסיבית של סין, אך עד כמה הוא ייאכף באופן אקטיבי כאשר הוא ייכנס לתוקף ב-1 ביולי נותר לראות. אחרי הכל, סין הייתה להוטה לחזר אחרי השקעות זרות לאחר הקורונה.

ז'אק דליז, פרופסור למשפטים ולמדעי המדינה מאוניברסיטת פנסילבניה, אמר שחלק גדול מהחוק הוא "רטוריקה ריקה יחסית ומוכרת במידה רבה", אך הוא מסמל מדיניות חוץ אסרטיבית יותר ודחיפה חזקה יותר נגד ארה"ב.

כלי התקשורת הממלכתי "הגלובל טיימס" כינה את החוק "צעד מפתח להעשרת ארגז הכלים המשפטי נגד ההגמוניה המערבית". ד"ר צ'ונג ג'ה-איאן,חוקר מדע המדינה, אמר שזהו "אות" לכוונתה של בייג'ינג "לרדוף באופן פעיל אחר האינטרסים שלהם בדרכים שכוללות יותר כפייה ולחץ, גם כשהן מחזיקים במשיכה של שיתוף פעולה ושיתוף פעולה. רווחים כלכליים".

היחסים בין בייג'ינג לוושינגטון בפרט היו מתוחים בשנים האחרונות, כאשר שתי המעצמות מוסיפות שורה של סנקציות סחר. הרשויות הסיניות נקטו בשורה של פעולות נגד חברות מערביות, כולל פשיטה וסגירה של משרדים מקומיים של כמה חברות ייעוץ שבסיסן בארה"ב השנה. בחודש שעבר היא אסרה מוצרים מתוצרת ענקית שבבי הזיכרון האמריקאית Micron .

 

נשיא סין סמכויות סנקציות כלכליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד