כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לרגל ההילולא ה-200

לראשונה מאז השואה: עלייה המונית לציון ה'מאור ושמש' בקראקא

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: עלייה המונית לציון בעל ה'מאור ושמש, הרה"ק רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין זי"ע לרגל 200 שנה להסתלקותו • ההתפתחות העצומה, השינויים והחידושים שנרשמו השנה בהילולא

לראשונה מאז השואה: עלייה המונית לציון ה'מאור ושמש' בקראקא
עלייה לציון ה'מאור ושמש' צילום: באדיבות המצלם

לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: השנה נרשמה עלייה המונית לציון של בעל ה'מאור ושמש', הרה"ק רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין זי"ע, לרגל 200 שנה להסתלקותו מהעולם.

העלייה ההמונית של מאות אנשים מכל רחבי תבל, בבית העלמין בעיר קרקוב בפולין, הייתה העלייה הגדולה ביותר לציונו של בעל ההילולה מאז השואה, ומארגני ההילולה עתידים להפוך את המקום לנגיש ומכובד יותר גם במהלך השנה.

בשונה משנים קודמות, בהן שערי בית העלמין נסגרו בשעות הצהריים - השנה, בהשתדלות העסקנים מנדל מוסקוביץ ואייזיק ברוין, ששיתפו פעולה עם הקהילה המקומית, בית העלמין היה פתוח במשך 24 שעות, והנהירה ההמונית לא פסקה לרגע.

כך גם מערך הכנסת האורחים פעל במהלך כל שעות היממה, וקהל האורחים סעד במקום מסביב לשעון, עם סעודות כיד המלך. כך גם נערכו סעודות הילולה מרכזיות הן בליל ההילולה והן בבוקר ההילולה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

מארגני ההילולה דאגו גם לפתיחת המקווה, לחממו ולשאר הצרכים הנלווים, כדי שהמוני העולים יוכלו לעלות בטהרה לציון של אחד מגדולי ומאורי החסידות, שהפיץ את תורת החסידות בעולם כולו, ושבחייו, וגם במותו, המונים הלכו לאורו ולמדו במשנתו. כמו כן, מנייני תפילה רבים נערכו לאורך כל שעות היממה ולראשונה אף נבנה אוהל מיוחד על הציון, לרווחת המתפללים.

בסעודת ההילולה המרכזית נשא דברים המשפיע החסידי הגה"צ רבי דוד בידרמן במשנת בעל ההילולא. כך גם סיפרו נוכחים במקום על ישועות ומופתים שהם ראו בזכות הלימוד בספרו של הצדיק, בזכות הקבלות שקיבלו על עצמם לזכר הצדיק, ובזכות התפילות בציון. וכפי שאמרו אדמו"רי בית באבוב ולעלוב ש"ה'מאור ושמש' זה ה'שולחן ערוך' של אברך חסידי".

בשנים האחרונות נרשמת התחזקות גדולה בקרב יהודים רבים ברחבי העולם ללימוד בספר 'מאור ושמש' ובעלייה לציון. מתפללים רבים במקום סיפרו כי מדי שנה ושנה חלה עלייה במספר האורחים בבית העלמין בקרקוב.

כך גם השתתף בהילולה הרה"ג רבי מנחם אברהם בראון, שהוציא לאור את ספר 'המאור הגדול' עם ביאורים והערות על ספר בעל ההילולה לרגל היארצייט, אחרי עשרות שנים שהוא מנגיש את ספר 'מאור ושמש' להמוני יהודים ברחבי העולם. רבים מהעולים לציון סיפרו כי התחזקו בעקבות הלימוד בספר הקדוש, וכי ניתן למצוא בו את כל יסודות החסידות והאמונה.

קרקאס קראקא פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד