י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע עדות מילצ'ן

בעד או נגד עסקת טיעון לנתניהו? אלו תוצאות הסקר

38% מהנשאלים תומכים בהגעה לעסקת טיעון עם נתניהו, לעומת 41% שמתנגדים. ומה התוצאות בהתפלגות בין תומכי הקואליציה למתנגדיה?

בעד או נגד עסקת טיעון לנתניהו? אלו תוצאות הסקר
נתניהו נכנס לבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר המנדטים השבועי של עיתון 'מעריב' ומכון פאנלס פוליטיקס מתפרסם הבוקר (שישי) ובו כמה שינויים אולי על רקע המתרחש בגזרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עדות מילצ'ן והמלצת השופטים לפרקליטות לסגת מסעיף השוחד בתיק 4000.

הנסקרים נשאלו אם לאור ההתפתחויות האחרונות במשפט, הם תומכים בכך שהמדינה תגיע לעסקת טיעון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו או מתנגדים? – התשובות היו שקולות. 38% תמכו בהגעה לעסקת טיעון עם נתניהו, לעומת 41% שהתנגדו ו־21% שהיו ללא דעה בנושא.

מהתפלגות לפי ההצבעה למפלגות עולה כי מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה – 40% תמכו בהסדר טיעון, 34% התנגדו ול־26% לא הייתה דעה. מקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה – 40% תמכו בהגעה להסדר טיעון, 47% התנגדו ול־13% לא הייתה דעה.

בסקר האינטרנטי, שנערך ב־29־28 ביוני, השתתפו 513 משתתפים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%.

לפי סקר המנדטים של מעריב, גוש הקואליציה של נתניהו מגיעה רק ל-53 מנדטים, לעומת גוש האופוזיציה שזוכה לרוב ברור בכנסת עם 67 מנדטים. לו הבחירות היו נערכות היום ח"כ בני גנץ יכול היה להקים ממשלה בראשותו גם ללא מפלגת חד"ש תע"ל, שאולי חלקים במפלגתו גדעון סער ואנשיו יתנגדו להימצאותם בה - עם 61 מנדטים שכוללים 5 של רע"מ ומנסור עבאס.

בסקר של ערוץ 14 שפורסם אמש, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שומרת על כוחה, ונשארת על 28 מנדטים. יש עתי של יאיר לפיד מקבלת 14, ש"ס 10, ו-8 לישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן. הסקר נותן 7 מנדטים ליהדות התורה, 5 לעוצמה יהודית של איתמר בן גביר שיורדת במנדט אחד, 5 לציונות הדתית ו-5 לרע"ם בראשות מנסור עבאס ולחד"ש תע"ל. מרצ עוברת את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים.

עוד על פי הסקר, נתניהו מוביל על גנץ בהתאמה לראשות הממשלה. 49% סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לראשות הממשלה, זאת בניגוד
ל-43% הסבורים שגנץ הוא המתאים.

כשנשאלו הנסקרים האם יעדיפו את לפיד או נתניהו, 50% השיבו כי הם סבורים שנתניהו הוא המתאים לעומת 35% הסבורים שיאיר לפיד. 15% אמרו שאף אחד מהם.

ארנון מילצ'ן משפטו של בנימין נתניהו עסקת טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד