א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
לא למדו דבר

ספרי לימוד גרמניים עם הטיה אנטי-ישראלית חזקה

דו"ח מטריד חשף מגמה מטרידה בגרמניה, בספרי הלימוד בבתי הספר, יש הטיה ברורה נגד ישראל בסכסוך ארוך השנים עם הפלסטינים. נשיא המועצה המרכזית של היהודים, דורש לנקוט בצעדים כדי לטפל בתפיסה המעוותת הזו נגד ישראל

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ספרי לימוד בבתי ספר גרמניים מציגים הטיה פוליטית חזקה נגד ישראל , כך על פי דו"ח חדש. הדו"ח חושף מגמה של האשמת ישראל בסכסוך עם הפלסטינים. מורים בבתי ספר גרמניים נרתעים מלדון על ישראל בכיתות, בגלל חשש "לעורר ויכוחים בלתי ניתנים לניהול".

הדו"ח, שנערך על ידי 'קרן אמדאו אנטוניו' ו'פורום חופש המזרח התיכון', התמקד ב-16 ספרי לימוד בהיסטוריה ופוליטיקה המשמשים בבתי ספר תיכוניים בברלין ובברנדנבורג.

יוזף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של היהודים, דורש ממנהלי בתי הספר ומהעיתונות לנקוט בצעדים כדי לטפל בתפיסה המעוותת הזו נגד ישראל.

"אני די מופתע מכך שלא ניתן לעצב את ספרי הלימוד בצורה כזו שתימנע תיאור מוטה של ישראל", אמר. "אני גם רואה כאן אחריות לתקשורת, כי התדמית של מחברי ספרי הלימוד מעוצבת גם על ידי התיאור התקשורתי של ישראל, שמוצאת את דרכה אל ספרי הלימוד ואל הכיתות".

קרן 'אמדאו אנטוניו' תיארה את ספרי הלימוד "לרוב חד צדדיים ומגמתיים" יש "תיאור שונה של הקורבנות בצד הפלסטיני והישראלי. התקפות טרור ומעשי אלימות אחרים של הפלסטינים זוכים לפעמים לזלזול או התעלמות מוחלטת".

רוב ספרי הלימוד מציגים את ישראל כמדינה שמעוררת מלחמה והתוקפת היחידה בסכסוך. התקפות אלימות על נגד יהודים מקבלים סוג של לגיטימציה בגלל התדמית של ישראל.

מלחמת ששת הימים מוצגת לעתים קרובות בצורה מעוותת . מהדו"ח עולה שהאינתיפאדה השנייה נזכרת כמשהו לא טרוריסטי, בעוד שהכישלון של תהליך השלום נופל על ישראל.

בניית התנחלויות, בניית גדר ההפרדה, וסירוב ישראלי לזכות השיבה הפלסטינית מוצגים כמכשולים לשלום. אבל הטרור הפלסטיני נגד האוכלוסייה האזרחית בישראל אינו מכשול לשלום, נכתב בדו"ח.

קרן 'אמדאו אנטוניו' היא עמותה אנטי-פשיסטית ואנטי-גזענית הנקראת על שם עובד אנגולי שחור שהוכה למוות במזרח גרמניה ב-1990 על ידי צעירים לבנים עם אלות בייסבול.

אנטישמיות בגרמניה נאצים גרמניה חמאס פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד