י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בליכוד מייחסים חשיבות

שר הביטחון בשיחות סגורות על חקיקת הרפורמה: "אכבד את עמדת הסיעה"

שר הביטחון גלנט שכזכור קרא בסוף כנס החורף האחרון לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ונמנע מאז ועד כה להתייחס לחידוש החקיקה הצהיר ואמר כי הוא יכבד את עמדת הסיעה. שרים וח"כים בליכוד, שתומכים בקידום הרפורמה המשפטית, מייחסים חשיבות רבה לעמדתו 

שר הביטחון בשיחות סגורות על חקיקת הרפורמה: "אכבד את עמדת הסיעה"
בנימין נתניהו יואב גלנט צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לאחרונה בשיחות לחידוש חקיקת הרפורמה המשפטית ואמר לגורמים ששוחחו איתו בעניין כי, "אכבד את עמדת הסיעה". כך דווח ב'ישראל היום'.

כזכור, בנאום שנשא בכנס החורף קרא גלנט לעצור את החקיקה המשפטית - ולקדם אותה בהסכמה רחבה. שר הביטחון נימק אז את דבריו בצורך לשמור על ביטחון המדינה ואחדות העם, על רקע הקריאות לסרבנות בשירות מילואים.

בעקבות הצהרתו, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטוריו, אך לאחר מחאה הציבורית חזר בו. יצוין כי שר הביטחון מקפיד מאז כנס החורף, שלא להתייחס בפומבי לסוגיית הרפורמה המשפטית.

הצהרתו כי "יכבד את החלטת הסיעה" גם לא ברורה לגמרי שכן יתכן כי כוונתו רק על חקיקת צמצום עילת הסבירות שהקואליציה מקדמת כעת באופן חד־צדדי, ולא לשאר תוכניות החקיקה העתידיות כמו חוק היועמ"שים ושינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. 

שרים וח"כים בליכוד, שתומכים בקידום הרפורמה המשפטית, מייחסים חשיבות רבה לעמדת גלנט. לאחר שהמשא ומתן עם האופוזיציה בבית הנשיא להסכמה רחבה על הרפורמה התפוצץ, וראש הממשלה קיבל החלטה לקדם את החקיקה באופן מדורג ומתון יחסית - ההתנגדות למהלך בליכוד הצטמצמה משמעותית.

עם זאת, אם המחאות יחריפו ויגיעו להיקפים נרחבים כפי שהיה בחורף - חלק מחברי הליכוד עשויים שוב להתנגד.

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין שהיה מהראשונים בליכוד שקראו לחוקק את הרפורמה בהסכמה רחבה, אמר לפני שבועיים כי יתמוך בחקיקה חד־צדדית של הקואליציה לצמצום עילת הסבירות וחוק היועמ"שים, זאת אם האופוזיציה תטרפד הסכמה.

 

 

הרפורמה המשפטית יואב גלנט הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד