א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מאחורי הקלעים של הפעולה

גורם מדיני: "מטרת המבצע - לסיים את תפקידה של ג'נין כעיר מקלט לטרור"

גורם מדיני הסביר הלילה את מטרת פעולת צה"ל בג'נין ואמר כי המטרה היא "לסיים את תפקידה של ג'נין כעיר מקלט לטרור". המבצע אושר לפני כעשרה ימים, בהמלצת מערכת הביטחון, על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון

הערכת מצב, ארכיון
הערכת מצב, ארכיון צילום: ללא קרדיט

גורם מדיני התייחס הלילה (שני) לפעולת צה"ל בג'נין ואמר כי המטרה היא "לסיים את תפקידה של ג'נין כעיר מקלט לטרור". לדברי הגורם, "הפעולה תימשך ככל שיידרש".

יצוין כי המבצע אושר לפני כעשרה ימים, בהמלצת מערכת הביטחון, על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעודכן כל העת על המצב.

למרות שההחלטה לצאת למבצע בג'נין התקבלה כבר לפני מספר ימים, היא הוקפאה זמנית עד לאחר סיומו של חג הקורבן.

נזכיר כי אמש (ראשון), שעות לפני שהפעולה החלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון על המצב ביהודה ושומרון עם ראשי צה"ל ובכירי מערכת הביטחון. לפי גורם ביטחוני, בישיבה דנו בסוגיות ביטחוניות ומצבה של הרשות הפלסטינית. כך דווח ב'חדשות 13'.

בדיון הביטחוני, שהתקיים במשרד ראש הממשלה בירושלים, השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמים נוספים.

לפי מקורות מדיניים, הדיון עסק בין היתר במצב הביטחוני ביהודה ושומרון בתקופה האחרונה, לרבות מצבה הרעוע של הרשות הפלסטינית והאפשרויות שעומדות בפני ישראל לחזק את הרשות בעת הזו - בין היתר בדמות מחוות.

לדיון אצל ראש הממשלה קדמו מספר הערכות מצב, גם אצל הרמטכ"ל וגם אצל שר הביטחון.

ג'נין יהודה ושומרון בנימין נתניהו צה"ל המבצע בג'נין מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד