כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעקבות מה שכתב בספרו

מאות אנשי שב"כ דורשים מנתניהו התנצלות

מכתב חריג נשלח בימים האחרונים ללשכת ראש הממשלה ובו דרישה להתנצלות כנה מצידו על דברים שכתב בספרו האחרון ובהם חיזק את תיאוריית הקונספירציה לפיה שב"כ היה מעורב ברצח רבין | על המכתב חתומים מאות אנשי שב"כ ובראשם חמישה ראשי שב"כ לשעבר 

מאות אנשי שב"כ דורשים מנתניהו התנצלות
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חמישה ראשי שב"כ ומאות סוכנים לשעבר פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב חריף ובו דרישה להתנצלות מצידו בטענה כי בספרו האוטוביוגרפי 'ביבי, סיפור חיי' שיצא לאור בשנה האחרונה, הוא מחזק את תיאוריית הקונספירציה שמאשימה את השב"כ בכך שעמד לכאורה מאחורי ההסתה שקדמה לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל. כך פורסם לראשונה ב'חדשות 12'.

במכתב הם שמים דגש על התייחסותו של נתניהו בספרו להפגנת המחאה שהתקיימה חודש לפני רצח רבין, שבה חולקו פליירים עם תמונתו של ראש הממשלה המנוח כשהוא במדי קצין אס. אס. נתניהו שופך דלק על תיאוריית הקונספירציה לפיה שב"כ היה מעורב ברצח.

כך למשל בנימין נתניהו כותב בספרו האוטוביוגרפי על איש השב"כ אבישי רביב שכונה "שמפניה": "הוטל עליו להסית את מפגיני הימין הדתי לקיצוניות פוליטית... כדי לאפשר לשב"כ לזהות קיצונים אלימים. איזה אבסורד, הואשמתי בהסתה נגד ראש הממשלה באמצעות כרזה ביתית שהדפיס השב"כ שכפוף לראש הממשלה".

על המכתב החריף ששוגר לראש הממשלה, עליו חתומים כאמור מאות אנשי שב"כ לשעבר, בהם גם ראשי השירות - יעקב פרי, יורם כהן, יובל דיסקין, נדב ארגמן ועמי אילון נכתב בין היתר: "אנו פונים בדרישה כי תחזור בך מדברי שקר שפרסמת בספרך הפוגעים בלגיטימיות שב"כ ומעוותים את ההיסטוריה".

דביר קריב, רכז מודיעין בשב"כ בזמן רצח רבין אומר ל'חדשות 12' על המכתב: "נתניהו כותב בספר שלו שאנחנו בשב"כ הדפסנו את כרוז רבין במדי אס. אס. לא היה ולא נברא. מי שהכין את הכרוז הזה זה בחור צעיר, קוראים לו ש'. והש' הזה נחקר, הודה, הורשע. 339 גמלאים אומרים - '28 שנה שתקנו, ואנחנו לא נשתוק יותר'. נתניהו צריך לחזור בו מהדברים האלה, הוא צריך להגיד 'טעיתי'".

שב"כ שירות הביטחון הכללי רצח רבין התנצלות בנימין נתניהו שמפניה אבישי רביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד