א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מאגפים את העיר

המבצע בג'נין: התקיפות האוויריות נמשכות, מעבדות מטענים נתפסו

בצה"ל ממשיכים לרכז כוחות בלב העיר ג'נין, במסגרת המבצע שהחל הלילה למיגור קיני הטרור במחנה הפליטים | עד כה דווח על לפחות ארבעה מחבלים שנהרגו ורבים נוספים נפצעו | צה"ל: "הכוחות מאגפים את כלל הצירים סביב מחנה הפליטים, בכדי לאפשר פשיטה ולהקטין חיכוך". צפו

המבצע בג'נין: התקיפות האוויריות נמשכות, מעבדות מטענים נתפסו
המבצע בג'נין צילום: רשתות ערביות

צה"ל ממשיך הבוקר (שני) בפעילות נרחבת בג'נין, במסגרת המבצע שהחל הלילה למיגור קיני הטרור בעיר בכלל ובמחנה הפליטים בפרט. כוחות מיוחדים פועלים לכל אורך המחנה נגד יעדי טרור ועד כה נעצרו עשרות חשודים.

צה"ל ושב"כ הודיעו הבוקר כי כלי טיס של תקפו חמושים, ויעדי תשתית טרור במחנה הפליטים ג'נין. בפעילות משותפת של הארגונים. כלי טיס של צה"ל תקפו יותר מעשר פעמים יעדי תשתית טרור, וחמושים במחנה הפליטים ג'נין. בנוסף, השמידו הכוחות מעבדה לייצור ולאחסון מטענים.

כמו כן, איתרו הלוחמים והחרימו משגר רקטה מאולתר ואמצעי לחימה נוספים. חילופי אש עם חמושים עדיין מתנהלים במקום.

בתוך כך, לוחם נפצע באורח קל מרסיסי רימון צה"ל במהלך הפעילות במחנה הפליטים ג'נין. הלוחם פונה לטיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

בצה"ל, לפי שעה, לא מעוניינים להגדיר את זמן הפעולה והיקפה ומבטיחים לפעול כפי שיידרש. "תכלית הפעולה, סיכול יכולות טרור במחנה הפליטים", אמר הבוקר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. "פגיעה במבוקשים, מעבדות ואמצעי לחימה, כל אלו יפגעו".

המבצע החל סמוך לשעה 01:00 עם תקיפת מספר יעדי טרור על ידי כלי טיס. הפלסטינים דיווחו על לפחות ארבעה הרוגים ומספר נפגעים בתקיפות. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, הותקפה מפקדת חמ"ל אחוד במחנה הפליטים ג'נין. כחלק ממאמץ לסיכול נרחב של הסרת איום הטרור ביהודה ושומרון, כוחות הביטחון תקפו מפקדה המהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין".

המפקדה שימשה בנוסף כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. בנוסף, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

דובר צה"ל התייחס לתקיפת המפקדה ואמר: "תקפנו מפקדה של חמ"ל אחוד ומרכזי שנבנה בצורה כזו שיש סביבו מתחמים של אונרא, בית ספר, מרפאה ומוקד חלוקת מזון. לאחר מכן תקפו כלי טיס מאוישים מרחוק  מחבלים ןמכולת מטענים. מהלך הפתיחה יצר הפתעה בשטח. ההפתעה בשטח נובעת מזה שהאויב הופתע מתקיפת אווירית נגד פעילים ואתרים שהוא חשב שאנחנו לא מכירים".

"זה אפשר לנו לשמור על ביטחון כוחותינו",הוסיף דובר צה"ל. "לאפשר פשיטה ולהקטין חיכוך. בשעה הזו. הכוחות מאגפים את כלל הצירים סביב מחנה הפליטים. כוחות צנחנים, גולני ונח"ל וחטיבת הקומנדו  נכנסו למבנים ויצרו שליטה מבצעית. נעצרו פעילים, לוחמים איתרו מטענים בדירות שהמחבלים תכננו להשליך על כוחותינו בזמן הפשיטה. לא באנו לכבוש  את המחנה אך יהיו פה רצף של פעולות בכל צפון השומרון לפי שני קריטריונים.: מודיעין ועיתוי מבצעי".

דירת מטענים שנתפסה\\דו"צ

 

ג'נין המבצע בג'נין מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד