י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מקבוצת קרסו

מותג רכב נוסף עושה דרכו לישראל

אקספנג הסינית נמצאת בדרכה לישראל: אתמול הודיעה קבוצת קרסו, יבואנית רנו ניסאן וצ'רי לבורסה, שהיא תהיה בעלת הזיכיון של אקספנג בארץ

מותג רכב נוסף עושה דרכו לישראל
הכירו את G6 החשמלית. XPENG צילום: אקספנג

לתשומת לב רוכשי המכוניות החשמליות: אקספנג הסינית (אפשר גם לקרוא לה "ספנג" או "שיופנג") נמצאת בדרכה לישראל. אתמול הודיעה קבוצת קרסו, יבואנית רנו ניסאן וצ'רי לבורסה שהיא תהיה בעלת הזיכיון של אקספנג בארץ.

לפי לשון הדיווח "החברה מתכבדת להודיע כי ביום 29 ביוני 2023 חתמה על הסכם עם XPENG (להלן: "היצרן"), יצרנית כלי רכב סינית, ליבוא, הפצה ושירות לכלי רכב וחלקי חילוף מתוצרתה". עוד מדגישה היבואנית כי ההסכם יהיה תקף למשך שלוש שנים ויוארך בהמשך הדרך בהסכמת הצדדים. בנוסף מודיעה היבואנית כי היא פועלת לקבלת הסכם ליבוא ממשרד התחבורה.

שמה המלא של אקספנג הוא גואנגז'ו שיונפנג מוטורס טכנולוג'י והיא מוסדה בשנת 2014 על ידי הנרי שיאה והא טאו, צמד מנהלים בכירים ביצרנית הרכב הסינית GAC. כיום אקספנג מייצרת רכבים בשני מפעלים בסין לשני שווקים עיקריים: אירופה וסין.

אקספנג עצמה מייצרת כיום חמישה דגמים עיקריים, רובם ממוצבים יחסית גבוה בשוק, כלומר מיועדים להתחרות בפלחי השוק היוקרתיים, אך לאקספנג יש גם דגם יותר עממי. כך, דגם הבסיס של אקספנג הוא ה g3 שגודלו מקביל בערך לזה של ג'ילי ג'יאומטרי C. ה G9 הוא רכב הכביש שטח הבכיר של אקספנג ואילו ה G 6 הוא הדגם המעניין ביותר, מכיוון שהיצרנית ממצבת אותו מול טסלה מודל Y.

לצד רכבי הכביש שטח יש לאקספנג גם מכוניות סדאן משפחתיות: P7 ו P5. לעת עתה עדיין לא ברור אילו דגמים של אקספנג יגיעו לישראל, אך ניתן לשער שכל דגם שממוצב מול טסלה או יקבל תקינה אירופית (יענה על הכללים לשיווק רכב באירופה) יגיע לישראל.

רכב חשמלי קרסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד