כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
משרד הבריאות בבדיקה

"דבק ברבותיו": מקורביו של המחנך מזועזעים מהטרגדיה

מזעזע: המחנך הצעיר הרב דוד משה בוקסבוים נכנס לניתוח פשוט והותיר אחריו אלמנה ותשעה יתומים המומים • משרד הבריאות פתח בבדיקה של פרטי המקרה לאחר הטרגדיה המזעזעת • ייטמן בסמוך לציונו של הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף שעל שמו נקרא, ושיום הילולא שלו יחול הערב

"דבק ברבותיו": מקורביו של המחנך מזועזעים מהטרגדיה
הרב דוד משה בוקסבוים צילום: באדיבות המצלם

טרגדיה מזעזעת בבית שמש: המחנך הצעיר הרב דוד משה בוקסבוים נפטר בגיל 47 לאחר שנכנס לניתוח פשוט ושגרתי של קיצור קיבה, לצורך הפחתה במשקל. מסיבה שאינה ברורה, הניתוח הסתבך, ובמשך שעות הוא סבל מדימום פנימי מבלי שידע על כך. בבוקר נמצא כשהוא ללא הכרה, והובהל לטיפול נמרץ. בהמשך הועבר לבית החולים איכילוב בתל אביב, שם חובר למכשיר 'אקמו' בניסיון להציל את חייו.

לתרומה הקליקו כאן>>>

למרבה הצער, המאמצים לא צלחו, ובמהלך הלילה האחרון השיב הרב בוקסבוים את נשמתו ליוצרה. כמקובל במקרים כאלו, משרד הבריאות פתח בבדיקת פרטי האירוע, על מנת לברר מה היה הגורם לדימום הפנימי.

הרב דוד משה בוקסבוים נולד לפני 47 שנים ברחובות, לאביו הרב יואל יוסף בוקסבוים יבלחט"א, איש ציבור ואיש חסד בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, ולאמו מרת הענטשא שתחי'. שמו 'דוד משה' ניתן לו על שמו של הרבי הקדוש רבי דוד משה מקרעטשניף, שהתגורר בדיוק מעבר לכביש, מול בית הוריו של המנוח. את נשמתו השיב ליוצרה בי"ד תמוז, ערב יום ההילולא של הרבי הקדוש מקרעטשניף זצ"ל, ובהתאם לכך הוחלט מיידית לטמון אותו בבית העלמין ברחובות עיר הולדתו, סמוך ונראה לציונו של הרבי הקדוש שעל שמו היה קרוי בימי חייו, ושעל דמותו הרחימאית גדל והתחנך.

מילדותו ספג חינוך של אהבת ישראל, וזמן קצר לאחר נישואיו לרעייתו שתחי', בחר את מלאכת החינוך כמשלח ידו. בהמשך עסק גם בהנחיית הורים ובאבחון וייעוץ של ילדי הגיל הרך, אבל לא נטש את העבודה עצמה, את הטיפוח והלמידה עם ילדי הגנים, יום יום, בלי הפוגה.

רוב שנותיו התגורר באשדוד, והיה דבוק ברבותיו כ"ק מרן אדמו"ר מקרעטשניף שליט"א וכ"ק מרן אדמו"ר מדזיקוב ויזניץ שליט"א. בשנים האחרונות העתיק את מקום מושבו לבית שמש, שם התגורר בסמוך למורו ורבו, הרבי מדזיקוב ויזניץ שליט"א.

תשעה ילדים נולדו לו, לרב בוקסבוים, מתוכם זכה להשיא ארבעה. חמישה מהם עדיין לא הגיעו לגיל הנישואים, יתומים צעירים שזכו לגדול בצילו של אב אוהב ומסור, אבא שטיפח וגידל אותם במסירות ובאהבה שאי אפשר לתאר, וכעת נותרו יתומים ואין אב, יחד עם אימם האלמנה השבורה, שאך בקושי הצליחו לבשר לה את הבשורה המרה.

חמישה יתומים נותרו בבית, אחיהם הנשואים צעירים ומעוטי יכולת בעצמם. המשפחה תמיד התמודדה עם קשיים כלכליים, וכן עם הוצאות רפואיות כבדות שוטפות, וכעת עם פטירתו של האב המפרנס ועמוד התווך של הבית, היא מאיימת להתפרק חלילה וחלילה.

"אין מנוס אלא להתגייס לעזרת המשפחה", אומרים ידידי המשפחה, "חובה להעניק לה את המקסימום האפשרי, להעניק להם תמיכה, לתת להם כתף בשעתם הקשה. כדי שהמשפחה תוכל להמשיך להתקיים, כדי שהמורשת של אהבת ישראל והחינוך הטהור של הרב דוד משה בוקסבוים, לא ילכו לאיבוד. כדי שגם הילדים שלא זכה להשיא בעצמו, יזכו להיכנס אל תחת חופתם כשהם בריאים ושלמים, בגופם ובנפשם.

"זה הזמן לפתוח את הלב, לפתוח את הכיס, לעשות מאמץ יותר מכפי היכולת הרגילה, כדי לסייע למשפחה בשעתה הקשה. ויהי רצון שבזכות מצוות הצדק הנזכה שיקוים בנו הפסוק "וצדקה תציל ממות".

לתרומה הקליקו כאן>>>

קיצור קיבה קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד