כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עדכונים שוטפים

המבצע בג'נין: צה"ל כיתר מסגד במחנה הפליטים, בעזה מאיימים להתערב

כלי טיס תקף סמוך למסגד במחנה הפליטים, בו מתבצרים חמושים ומיידים מטענים לעבר הכוחות | לפחות 9 מחבלים נהרגו מאז החל המבצע | האיום מעזה: נתערב אם המבצע לא ייפסק | גלנט: "הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים" | מתעדכן

המבצע בג'נין: צה"ל כיתר מסגד במחנה הפליטים, בעזה מאיימים להתערב
המבצע בג'נין צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90

כוחות צה"ל מנהלים בשעות אלו (שני) חילופי אש כבדים עם חמושים פלסטינים במחנה פליטים ג'נין, במסגרת מבצע 'בית וגן' בעיר שהחל הלילה. במהלך חילופי האש סמוך למסגד במרכז המחנה, כלי טיס של צה"ל תקף להסרת איום. הפלסטינים דיווחו על נפגעים בתקיפה.

בשעות האחרונות התנהלו חילופי אש עם מחבלים חמושים שהתבצרו במסגד שמזוהה עם ארגוני טרור במחנה הפליטים בג'נין. בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן, סרקו לוחמים מיחידות אגוז ויהל"ם את הקומה התחתונה של המסגד ואיתרו שני בורות אמל"ח תת קרקעיים ובהם חומרי נפץ, אמצעי לחימה וציוד צבאי המזוהה עם ארגוני טרור. הכוחות החרימו ונטרלו ומנטרלים את האמל"ח.

לפי הפלסטינים, מאז החל המבצע בשעות הלילה נהרגו לפחות תשעה מחבלים ולמעלה משלושים נפצעו. בנוסף, הפלסטינים מדווחים על למעלה מ-20 עצורים שנלקחו ע"י כוחות הביטחון.

במקביל, כלי תקשורת ערביים מדווחים כי בעזה מאיימים להגיב למבצע בג'נין. לפי הדיווח ברשת אל-ג'זירה, חמאס והג'יהאד האסלאמי העבירו מסר למצרים ולפיו "נתערב אם המבצע בג'נין לא יסתיים".

 

19:15 - צה"ל ושב"כ הרסו חדרי ניהול לחימה של ארגוני הטרור במחנה הפליטים ג'נין

18:45 - צה"ל: בהתאם להערכת המצב ועל מנת לנקוט במשנה זהירות, מפקד פיקוד הדרום החליט בהתייעצות עם מפקד פיקוד העורף, לבטל מופע עירוני שתוכנן להתקיים הערב בעיר שדרות. אין שינוי בהנחיות לעורף, והשגרה בעיר שדרות ובעוטף עזה נשמרת.

18:30 - מדובר צה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב ועל מנת לנקוט במשנה זהירות, מפקד פיקוד הדרום החליט בהתייעצות עם מפקד פיקוד העורף, לבטל מופע עירוני שתוכנן להתקיים הערב (שני) בעיר שדרות. עם זאת, אין שינוי בהנחיות לעורף, והשגרה בעיר שדרות ובעוטף עזה נשמרת.

18:00 - בהודעה משותפת של צה"ל, שב"כ ומג"ב נמסר כי לאחר חילופי אש, כוחות צה"ל נכנסו לקומה התחתונה במסגד בו התבצרו חמושים ואיתרו שני בורות תת קרקעיים ובהם אמצעי לחימה רבים".

17:30 - הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בחפ"ק האוגדתי. הרמטכ"ל התעדכן בעיקרי פעילות כוחות צה"ל במחנה הפליטים בג'נין, והנחה על צעדים להמשך.

16:30 - לוחמי יחידת מגלן איתרו מעבדת נפץ במחנה הפליטים ובה מאות מטענים מוכנים לשימוש, מטעני גחון ובור אמל"ח. הלוחמים החרימו מכשירי קשר וציוד צבאי.

16:00 - הפלסטינים מדווחים על נפגעים בתקיפת רכב בג'נין

15:45 - ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "המבצע חייב להסתיים לא רק בהישג נקודתי, אלא בחיסול תשתית הטרור של הרש"פ ואיסוף הנשקים"

15:30 - משרד הבריאות הפלסטיני: תשעה פלסטינים נהרגו מאז החל המבצע

14:50 - לפיד: "לישראל אין עניין למוטט את הרשות הפלסטינית אלא דווקא לחזק אותה, אבל אם הרשות לא רוצה שנפעל בשטחה - עליה לפעול בכוח כדי למנוע התארגנויות טרור".

14:45 - חילופי האש סביב המסגד נמשכים, הפלסטינים מדווחים כי על המשך התקיפות האוויריות

מוקדם יותר סיים ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב ביטחונית (טלפונית), מלשכתו בירושלים, בה השתתפו ראשי מערכת הביטחון. מלשכתו נמסר כי נתניהו קיבל דיווח על התקדמות המבצע ועל פעילות הכוחות בשטח. כמו כן, ניתנה סקירה מודיעינית ודנו בתכניות המבצעיות להמשך.

גם שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. שר הביטחון בתום הערכת המצב: "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג׳נין מתקדם כמתוכנן. לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול, בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג׳נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים".

"הערכה רבה למפקדי ולוחמי צה״ל ושב״כ על פעולתם הנחושה. הם יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יו״ש. הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות וערנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש", הוסיף גלנט.

 

המבצע בג'נין חילופי אש צה"ל מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד