כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הזלזול של נתניהו"

הביקורת של ליברמן על המבצע הצבאי בג'נין

ברקע פעולת צה"ל בג'נין יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אמר כי ""המבצע חשוב מאוד אך אינו מספיק". ליברמן הוסיף: "אני כבר כמה שנים שואל את עצמי למה נתניהו הכשיל כל ניסיון לסיכולים ממוקדים משנת 2018"

הביקורת של ליברמן על המבצע הצבאי בג'נין
ליברמן בפתח ישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע פעולת ישראל בג'נין, המפלגות הכנסת התכנסו לישיבות הסיעה השבועיות. יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה: "אני רוצה לחזק את מערכת הביטחון, חיילי צה"ל, אנשי שב"כ ומג"ב על המבצע ומאחל להם להשלים את כל המשימות ולחזור בשלום.

מה שצורם מאוד זה היעדר כינוס של הקבינט הביטחוני. זה מראה עד כמה נתניהו לא סומך על השרים שלו. מדובר במבצע שמשתתפים בו מעל לאלף חיילי צה"ל, וגם אם זה לא גורר למלחמה כוללת, תמיד מן הראוי שהקבינט יתכנס ויקבל דיווח. הזלזול של נתניהו והעובדה שהוא לא סומך על שריו מעלה יותר מידי שאלות".

עוד אמר ליברמן: "בנוסף, המפגש של נתניהו אתמול עם ראשי סיעות הקואליציה בו הוא התחייב להעביר חוק שיפטור 170 אלף בחורי ישיבות, בעיקר בפני ראשי ש"ס ויהדות התורה, שיפטור אותם סופית מכל חובה לשרת בצה"ל ובשירות אזרחי, אם החוק הזה יעבור, לפי הערכתי המספר הזה יקפוץ לרבע מיליון איש תוך כמה שנים. וכך בפועל יחלק את עם ישראל לשניים, אלו שילכו לצבא ואלו שילכו לישיבות".

לדבריו, "המבצע חשוב מאוד אך אינו מספיק. חייבים לטפל במחולל גל הטרור האחרון ולחסל את ראשי חמאס ברצועת עזה שלקחו אחריות על שורת פיגועים שראינו לאחרונה, והם אלו שנותנים את הפקודות, ההנחיות והכסף ליהודה ושומרון. גם כל ההסתה הפרועה מגיעה קודם כל מהרצועה.

ולכן, ההחלטה של נתניהו לטפל רק באזור ג'נין בלי לטפל בראשי החמאס לא מובנת. צריך לחזור לסיכולים ממוקדים, אני כבר כמה שנים שואל את עצמי למה נתניהו הכשיל כל ניסיון לסיכולים ממוקדים משנת 2018, ומדוע הוא מעניק חסינות ליחיא סינואר וחבריו בתוך רצועת עזה.

וכמובן על רקע כל מה שקורה לנתניהו אין שום זכות מוסרית לדבר על סרבנות. הוא זה שמעודד את הסרבנות עם אותו חוק ההשתמטות שהוא מתכוון להעביר בכנסת, אין לו זכות מוסרית לדבר על אנשים שעושים מילואים, מתנדבים ומשלמים על אלו שמשתמטים מהצבא".

לסיום אמר: "הממשלה ממשיכה עם החקיקה המטורללת והמפלגת גם היום, עם חוק טבריה הפרסונלי ועילת הסבירות. אי אפשר להמשיך בחקיקה כזאת ולצפות מהמחאה לשקוט".

 

אביגדור ליברמן ישיבת סיעה המבצע בג'נין בנימין נתניהו מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד